رکورد تامین کالاهای مورد نیاز مردم / تخلیه 254 کشتی با کالاهای ضروری

ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782609

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: محموله 254 کشتی حامل کالاهای اساسی شامل گندم، روغن، برنج و شکر طی هفت ماه گذشته تخلیه شد که رکورد جدیدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یزدان صندوق در نشست خبری روز دوشنبه گفت: شرکت بازرگانی دولتی مسئولیت تامین گندم، روغن، برنج و شکر برای مصرف کنندگان را بر عهده دارد. درصد را نشان می دهد.

وی افزود: بر این اساس برای اطمینان از مصرف کشور واردات گندم از اردیبهشت ماه آغاز شد که با توجه به 10 فروند کشتی تخلیه و 30 فروند در انتظار تخلیه، این کالای اصلی به طور کامل تامین شده و کمبودی وجود ندارد.

ایمن با تاکید بر اینکه برخی تلاش می کنند تامین کالاهای اساسی برای انسان ها را به چالش بکشند، گفت: در حوزه امنیت غذایی یکپارچه، نگرانی در مورد تامین ظروف غذاخوری برای انسان به ویژه گندم، آرد و نان وجود ندارد. برجسته شده است.” .

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر اینکه عرضه کالاهای ضروری به صورت مستمر و بدون تعطیلی ادامه دارد، تصریح کرد: در حوزه شکر طبق آخرین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، کشت پاییزه و تحویل آمار چغندرقند انجام شد. در طول زمان 55 درصد افزایش یافته است. مثل نمایش پارسال

وی با بیان اینکه در این برداشت یک میلیون و 650 هزار تن چغندر و نیشکر به شرکت دولتی تحویل داده شد، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای واردات و تولید شکر تا خرداد ماه سال آینده کمبودی وجود نخواهد داشت.

سیف با اشاره به اینکه 819 هزار تن شکر وارد کشور شده است، خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال 437 هزار تن شکر از ذخایر استراتژیک به مصرف کنندگان تحویل داده شده است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تنش ناشی از کمبود کالا، واردات و ذخایر استراتژیک به اندازه کافی تامین شد، 210 هزار تن برنج به بازار تحویل شد که 150 هزار تن آن برای مدت مذکور ممنوع شد. واردات قانونی برنج وجود دارد که نشان دهنده افزایش هفت درصدی عرضه مصرف کننده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه 705 هزار تن روغن خام در 7 ماهه امسال تحویل شده است، گفت: یک میلیون و 400 هزار تن روغن خوراکی به کشور وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه چهار کالای اصلی کشور به وفور در بازار وجود دارد، خاطرنشان کرد: 3.5 میلیون تن گندم در بنادر تخلیه شد که 737 هزار تن برنج و 819 هزار تن شکر خام وارد بندر شد. هفت ماه امسال

سیف در خصوص قیمت برنج در بازار گفت: دو نوع برنج داخلی و برنج خارجی در بازار وجود دارد که تعیین قیمت داخلی بر عهده کشاورزان است اما برنج وارداتی با وجود افزایش قیمت افزایش چشمگیری نداشته است. هزینه های حمل و نقل و تدارکات.”

وی با تاکید بر اینکه ذخایر برنج بهترین است، گفت: دولت در تلاش است تا با عرضه مناسب برنج در بازار که به طور متوسط ​​بین 42 تا 47 هزار تن در کشور است، قیمت بخش خصوصی را کنترل کند. .

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه کشت قراردادی گندم یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: بیشتر گندم مورد نیاز این صنعت که قبلا از طریق این شرکت تامین می شد اما از این پس با امضای قرارداد با کشاورزان با قیمت توافقی انجام می شود.

وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی نیز برای خرید گندم سلف با کشاورزان قرارداد می بندد که این فرآیند در هفت استان استان خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان به صورت آزمایشی انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید