بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز برای کالاهای اساسی را به موقع تامین کند

زمان: 22:01
منتشر شده در: 1400/07/18
کد خبر: 1775025

معاون اول رئیس جمهور از بانک مرکزی خواست توجه ویژه ای به عرضه به موقع ارز برای کالاهای اساسی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور ، جلسه مرکز تنظیم بازار امشب (یکشنبه) با ریاست محمد محبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه محمد محبر بر لزوم نظارت مداوم بر وضعیت بازار و رفع برخی بی نظمی ها در برآوردن نیازهای اساسی مردم تأکید کرد و گفت: علاوه بر برنامه های کوتاه مدت ، باید برای اصلاح ریشه مشکلات و مشکلات تلاش کنیم. که باعث نوسان قیمت در بازار می شود. مردم دنبال می کنند.

معاون اول رئیس جمهور باید از تنظیم کننده های بازار بخواهد تا برنامه جامع و عملیاتی برای مدیریت و ثبات بازار تهیه و آن را به جلسه بعدی ستاد ارائه دهند.

مخبر همچنین از بانک مرکزی خواست توجه ویژه ای به تأمین به موقع ارز برای کالاهای اساسی داشته باشد تا نمایندگی های مسئول ارائه کالاهای اساسی بتوانند تعهدات خود را در این زمینه بهتر انجام دهند.

افزایش ظرفیت تعاونی ها و همچنین اصناف ، اتحادیه های کارگری و اتاق های بازرگانی برای سازماندهی بازار از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه همچنین وزرای صنعت ، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی ، دادگستری ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، راه و شهرسازی ، رئیس کل بانک مرکزی ، رئیس سازمان ملی استاندارد ، رئیس هیئت مدیره شرکت کردند. تعزیرات حکومتی و رئیس تعزیرات ایران اتاق همکاری. گزارش هایی از واردات و تحویل کالاهای اساسی در کشور وجود داشت.

در این جلسه راهکارهای تامین و توزیع مناسب اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و همچنین نحوه نظارت بر توزیع کالا با قیمت مصوب مورد بحث قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید