انتظارات از کمک های بلاعوض و تسهیلات جبران خسارت سیل و سیل و مشکلات ناشی از این خسارات باید شناسایی شود.


ساعت: 21:38
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888105

سید سلطان مرتضوی گفت: برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده سیل و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تامین دام دامدارانی که دام خود را از دست دادند، کمک رایگان و تسهیلات لازم پیش بینی شده است. و کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ سید سلطان مرتضوی عصر امروز در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان خسارات ناشی از سیل در این استان قابل توجه است، اظهار داشت: در برخی مناطق مدیران ارشد در مناطق سیل زده حضور در صحنه داشتند.

وی با بیان اینکه دولت با تمام توان در حال خدمت رسانی به مردم است، افزود: مسئولان استانی در چهارمحال و بختیاری در حال جمع بندی خسارات ناشی از سیل هستند که در نهایت به مراجع ذیربط کشور، سازمان برنامه و بودجه و … اعلام می شود. . ، بلند شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: پیش بینی می شود کمک های بلاعوض و تسهیلات لازم برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی سیل زده انجام شود و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر ارائه دام به آن دسته از دامدارانی که دام خود را از دست خریداری می کنند کمک کرده اند.

مرتضوی با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیری برای تشخیص سیل و مشکلات آن گفت: باید با اقدامات پیشگیرانه از خسارات سیل در آینده بکاهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بلایای طبیعی مانند سیل حتی برای 100 سال آینده نیز باید پیش بینی کرد، در روستای سیل زده بُرده گلوگاه هایی وجود دارد که اگر از ابتدا توجه می کردیم این میزان خسارت را شاهد نبودیم. .

معاون اجرایی رئیس جمهور بارندگی اخیر را 150 میلیون مترمکعب خواند و گفت: اگر طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در چهارمحال و بختیاری انجام می شد، ذخایر آبی بیش از این بود.

مرتضوی افزود: امروز تصمیمات خوبی در خصوص خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری گرفته شد و پیگیری برای رفع عقب ماندگی در این استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور بر عهده گروه های ملی و بخشی دیگر بر عهده مدیران و مسئولان استانی است، گفت: روسای دستگاه های اجرایی و استانداران چهارمحال و بختیاری باید این مصوبات را با جدیت پیگیری کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور جذب هر چه بیشتر از محل تسویه را امکان پذیر دانست و تاکید کرد: بانک های کارگر باید در زمان مناسب به تعهدات خود عمل کنند.

مرتضوی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری استانی است که طرح ها و پروژه های آن نیاز به اجرای به موقع دارد چرا که با توجه به اقلیم و شرایط جوی این استان محدودیت هایی وجود دارد.

وی با تاکید بر تشکر و قدردانی ویژه از گروه های جهادی افزود: گروه های جهادی باید تقویت شوند و از ظرفیت آنها حداکثر استفاده شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: شهرها و شهرستان ها باید تجهیزات مناسب برای مقابله با بحران را داشته باشند و شهرداران باید هر چه سریعتر لایروبی و فاضلاب شهرها را آغاز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید