موافقت دولت با اعطای تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل و طغیان


ساعت: 22:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889940

اعضای شورای دولت در جلسه ای با تامین اعتبار و اعتبارات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه روز یکشنبه شورای دولت که به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، اعضای دولت اعتبار و اعتبارات بانکی را برای جبران خسارات ناشی از حادثه تخصیص دادند. سیل و آبگرفتگی در برخی شهرهای استان های مازندران اردبیل، تهران، اصفهان، خوزستان و ایلام موافقت کردند.

با تصویب هیات وزیران مبلغ 500 میلیارد ریال در قالب تملک دارایی های سرمایه ای برای جبران خسارت وارده به زیرگذر سنگتاب برای انتقال آب رودخانه تالار شهرستان قائم شهر در اثر سیل سال 1397. و سال 1398 و تثبیت و تثبیت سازه مذکور با توجه به اهمیت این سازه در تامین آب کشاورزی استان مازندران جلب شد. همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران موظف شد هر سه ماه یکبار گزارش امتیاز اعتبار فوق را همراه با نظارت فنی و اجرایی بر روند بهبود به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

هیات وزیران همچنین 150 میلیارد ریال برای تملک دارایی های سرمایه ای برای ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود و لایروبی سدهای میل و موگان در استان اردبیل اختصاص داد.

با توجه به وقوع سیل و طوفان اسفند 1400، فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری و همچنین بارش شدید برف در دی ماه سال گذشته در برخی شهرهای استان اصفهان، هیئت وزیران بالغ بر 90 میلیارد ریال برای اعتبارات هزینه ای و جبران خسارت تملک دارایی ها اختصاص داد. صندوق خسارت وارده به بخش های راه روستایی و تاسیسات زیربنایی (راه، پل، کانال روستایی) در این استان موافقت شد. همچنین مبلغ 76 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود 4 درصد روستایی و 5 درصد شهری برای غرامت خسارت دیدگان توزیع شد.

همچنین اعضای دولت با توجه به اهمیت اجرای طرح های پیشگیرانه برای مدیریت بهینه بلایای طبیعی با اعطای اعتبار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان تا سقف 750 میلیارد ریال در قالب تملک سرمایه. دارایی های احداث شبکه های جمع آوری و با هدایت آب های سطحی شهرستان های اروندکنار و چوئده در شهرستان آبادان موافقت کردند.

به منظور ساماندهی نقاط بحرانی و تثبیت نقاط فشار محورهای ارتباطی، تعمیر و تکمیل پل های آسیب دیده از مخاطرات طبیعی، بهسازی و بهسازی شنل کشاورزی و احداث دیوار حفاظتی در مناطق مسکونی شهرها و روستاهای مازندران. استان نیز مبلغ 2231 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار در قالب تملک دارایی های سرمایه ای توزیع شد.

همچنین با توجه به وقوع سیل در برخی شهرهای استان تهران، هیات وزیران با اختصاص اعتباری بالغ بر 363 میلیارد و 750 میلیون ریال برای جبران خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی و مناطق مسکونی شهر دماوند موافقت کرد.

اعطای اعتبار تا سقف 402 میلیارد ریال در قالب تملک دارایی های سرمایه ای برای جبران خسارات ناشی از سیل و آبگرفتگی در برخی شهرستان های استان ایلام و پرداخت وجوه بانکی به مبلغ 603 میلیارد ریال با سود. 4 درصد در روستاها و 5 درصد در شهرها از دیگر مصوبات جلسه امروز هیات وزیران بود.

در ادامه هیات وزیران با اعلام نظر درباره تعدادی از طرح های نمایندگان شورای اسلامی، نمایندگانی از دولت را برای پیگیری این طرح ها منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید