خسارات میلیاردی ناشی از سیل طبیعی ناشی از دخالت انسان + تصاویر


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888403

در سال های اخیر رشد روزافزون پروژه های آبی به دلیل جانمایی نامناسب، آسیب های زیادی به اکوسیستم برخی از رودخانه ها وارد کرده است و سوال اینجاست که چرا این مجوزها صادر شده است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح ، سیل نام وحشتناکی است که همه ما از شنیدن این کلمه هولناک می ترسیم و ناخودآگاه به یاد زمانی می افتیم که آب های خروشان و رودخانه های خروشان یا حجم های بزرگ به سادگی به دنبال رهایی و مکانی برای عبور.

سرزمین زاگرس به دلیل داشتن مناطق کوهستانی تا حدودی از خطرات سیل در امان است، اما باران های موسمی نشان داده است که شهرهای کوهستانی از غرش این باران ها در امان نیستند و نبود زیرساخت ها و امکانات می تواند خسارات زیادی به این باران ها وارد کند. شهرها


1b21ba19 7cdf 4b28 b6ce adff5e036007 خبر خاکستری

امروز صحبت از سیل و نبود زیرساخت های فراوان در سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد نیست، بلکه مشکل مهم عدم آموزش و جانمایی نادرست اکثر پروژه های آبی برای آب سرد است. شامل پروژه های پرورش ماهی و خسارات سنگین برای چنین پروژه های مهم اقتصادی.


کیلو یا مجوزهای تخصصی؟!

در سال های اخیر به دلیل وجود رودخانه های دائمی و پرآب، طرح های پرورش آب سرد زیادی در چهار گوشه اراضی چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است و همین امر باعث شده است که بسیاری از آنها بازار درآمد خوبی داشته باشند. کارآفرینان

در سال های اخیر رشد روزافزون این پروژه های آبی از سوی دیگر به دلیل جانمایی نامناسب، آسیب های زیادی به اکوسیستم برخی از رودخانه ها وارد کرده است و سوال اینجاست که چرا این مجوزها برای این پروژه های آب سرد صادر شده است؟


آموزش پاشنه آشیل خسارات بلایای طبیعی

در سیل مرداد 1401 باران های موسمی در منطقه زاگرس به ویژه شهرستان های بویار احمد و دانا باعث شد بسیاری از پروژه های آبزی پروری به دلیل قرارگیری نامناسب در بستر رودخانه ها خسارت های میلیاردی را متحمل شوند و بیشتر ماهی ها در این پروژه ها حضور داشته باشند. گم یا حذف شدند.

تصاویر ویدئویی حاصل از خسارات سیل نشان می‌دهد که نبود مکان مناسب برای تخلیه آب جاری ناشی از سیل و عدم پیش‌بینی مناسب باعث شده است که سیلاب‌های خروشان به این پروژه‌های ماهی حمله کرده و خسارات زیادی به آن‌ها وارد کند.

از سوی دیگر، عدم آموزش مهم هنگام برداشت در زمان سیل توسط برخی از دست اندرکاران این طرح های آبی نیز منجر به مرگ بسیاری از این ماهیان در هنگام بارندگی و سیل شد.


ced5f4b2 ba4b 491d 8742 3a9688573eef خبر خاکستری

امروز چیزی که من شخصا دیدم بیش از نیمی از پروژه های آب زیرزمینی اراضی دنا و بویراحمد در اثر سیل مرداد از بین رفته یا آبزیان آنها از بین رفته اند و مشکل اصلی و مهم عدم آموزش و آموزش است. عدم اسکان مناسب برای آنها.مربوط به.


پروژه های پرورش آب سرد نابجا و تلفات میلیاردی در سیل!

همچنین در این زمینه معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد قطب تولید ماهی سردآبی در کشور و روستای کوره قطب تولید ماهی است. استان که خسارات زیادی به مزارع پرورش ماهی، باغات و شالیزارهای این منطقه وارد کرده است.

کیامرث حاجی زاده در حاشیه بازدید از روستای کره از توابع شهرستان دانا افزود: کهگیلویه و بویراحمد سومین استان آبزی پروری در کشور است و این گونه زیان ها آسیب زیادی به این صنعت وارد می کند.

از سوی دیگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عمده خسارت سیل در استان مربوط به صید است و این خسارت عمده است.

معتمدی پور در خصوص برآورد خسارت در سراسر استان گفت: خسارات وارده به زیرساخت ها از جمله شیلات گسترده و عمده است و برآورد کارشناسی حدود 1300 میلیارد تومان است.


7b94a1d2 1072 4f8b 8a21 bc240dc7cd49 خبر خاکستری

اکنون لازم است مسئولان با اجرای دقیق سیاست های ابلاغی در خصوص رشد و توسعه طرح های آبزی پروری آب سرد، مراقب نحوه آموزش و جانمایی این پروژه ها باشند تا در آینده از بروز چنین مشکلات زیانباری جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید