2 محور مواصلاتی سیستان و بلوچستان همچنان مسدود است / 8 شهر و روستا در آب گرفتگی / بیشترین خسارات ناشی از سیل در جاده ها و کشاورزی

ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801450

سامانه بارشی جدید سیستان و بلوچستان 26 دی ماه شهرهای فنوج، هش و نیمروز و پنج روستا را آب گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، با بهره برداری از سامانه جدید آبرسانی در سیستان و بلوچستان، بر اثر بارش های سیل آسا مسیل ها و رودخانه های فصلی بار دیگر طغیان کردند و برخی از راه های مواصلاتی به ویژه در جنوب کشور مسدود شد.

علیرضا شهرکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت جوی و اقدامات پیشگیرانه در صورت بروز حوادث احتمالی گفت: بارندگی ها نرمال بوده و مشکلی ندارد.

وی افزود: هم اکنون پس از بارندگی های اخیر در محور دلگان – ریگان و مسیر دلگان – چاه اسحاق به دلیل طغیان رودخانه ها مسدود است و تردد در سایر محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی به روال عادی در جریان است.

این مقام مسئول از شهروندان و رانندگان خواست علاوه بر رعایت هشدارهای راهنمایی و رانندگی با توجه به احتمال تداوم بارندگی ها در برخی نقاط جنوبی استان، قبل از تردد در محورهای مواصلاتی از زمان و وضعیت محورهای مواصلاتی مطلع باشند، بنابراین شاهد نبوده ایم. حوادث تلخ و ناگوار

73 مصدوم باران در جنوب سیستان و بلوچستان نجات یافتند

علیرضا میربهادین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ما گفت: بر اثر بارندگی روز گذشته 26 دی ماه شهرهای فنوج، هش و نیمروز و 5 روستا دچار آبگرفتگی شد.

وی افزود: 24 خانواده مصدوم به تعداد 73 نفر از 11 تیم امدادی و 6 خانواده آسیب دیده به تعداد 20 نفر در 6 چادر امدادی اسکان اضطراری دریافت کردند.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون هشت تخته پتو و شش تخته فرش و همچنین 75 کیلوگرم نایلون بین مجروحان توزیع شده است.

میربهادین گفت: همچنین 14 بسته غذا به مدت 72 ساعت، 40 کیلوگرم برنج، 7 کیلوگرم چای و 4 فلپ بین مجروحان توزیع شد.

بیشترین خسارت سیل بر محورهای ارتباطی و کشاورزی تأثیر گذاشته است

اما محمد بامری فرماندار دلگان گفت: پس از بارندگی های شب گذشته در شهرستان دلگان و ارتفاعات حوضه آبریز جازمور و وقوع سیلاب، تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان دلگان با شهرستان های همجوار مسدود شد.

به گفته وی بارندگی و سیل اخیر بیشترین خسارت را به محورهای ارتباطی و در حوزه کشاورزی، دامداری و مسکن وارد کرده است.

این مسئول افزود: در جریان این بارندگی ها و سیلاب روستاهای چاه الوند، چاه کیچی، چیل کنار و سردشت دچار آبگرفتگی شدند. خشکسالی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: تمامی نیروهای امدادی و ستاد بحران در حال فعالیت هستند و با کاهش سیل، عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده آغاز و وضعیت مناطق بررسی می شود.

علی یوسف زهی رئیس اداره برق دلگان گفت: برق به مناطق روستایی چاهکیچی، گنبدعلی، چاه الوند و سردشت دلگان وصل شد که بر اثر بارندگی و سیل اخیر قطع شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید