از امدادرسانی به 859 قربانی گرفته تا انسداد 7 راه مواصلاتی/ 58 روستا در سیستان و بلوچستان درگیر سیل هستند.


ساعت: 11:50
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885820

با بارش باران های موسمی در سیستان و بلوچستان 188 خانوار در 58 روستای سیل زده این استان امدادرسانی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون، با فعالیت سامانه بارشی موسمی در سیستان و بلوچستان، اگرچه موجی از شادی در بین مردم به راه افتاد و زمین هایی که به دلیل خشکسالی وضعیت مناسبی نداشتند آبیاری شدند، اما آسیب هایی به زیرساخت ها وارد شد. بر اساس قطعی برق در تمامی نقاط شهر معابر و منازل به ویژه حاشیه شهر دچار آبگرفتگی شد و حلاوت این رحمت الهی را در ذائقه عده ای تلخ کرد.


تمامی دستگاه های خدماتی و اورژانسی کار می کنند

علیرضا شهرکی، مدیرکل بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه از روز گذشته که بارندگی ها آغاز شده است، تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی همچنان در حال فعالیت هستند، گفت: گروه های جهادی نیز در میدان حضور دارند. حضور داشتند، دیروز محله های زاهدان به گونه ای تقسیم شد که بخشی از شهر مورد حمایت شهرداری، بخشی توسط دستگاه های اجرایی مانند راه و شهرسازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های جهادی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های خدمات رسان و مدیران آماده باش هستند، افزود: با غوطه ور شدن آب در مسیرهای فرعی قصرقند، فنوج جلگاه، کتیج و دلگان، زهکلوت، دلگان به ایرانشهر در بخشداری، شهر سیب و سوران بازگشایی شده است. . ،

این مسئول ادامه داد: از روز گذشته تاکنون گزارش زیادی از بارندگی ها گزارش نشده است و تلفات جانی به 2 مورد برق گرفتگی رسیده است.

وی گفت: پیش بینی هواشناسی شدت بارندگی ها را در ظهر امروز پیش بینی می کند که خوشبختانه روند کنترل شده و در برخی نقاط آب کاهش یافته است ضمن اینکه تمامی دستگاه های خدماتی و ایمنی همچنان در حال کار هستند.
،


ef33aa1e 8f75 4673 9b48 e2a84e95a650 خبر خاکستری


طغیان رودخانه های محلی منجر به مسدود شدن 7 محور مواصلاتی شد

جلال الدین قادری مدیرکل حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص شرایط جوی اخیر و طغیان رودخانه های محلی گفت: با توجه به بارندگی های موسمی فعلی رودخانه های محلی در حال سیل هستند 10 محور مسدود است
وی افزود: تا اطلاع ثانوی محورهای ایرانشهر – مهرستان، قصرقند – نیکشهر، اسپکا – فنوج، فنوج – کتیج – رامشک، دلگان – زهکلوت، دلگان – ایرانشهر، چاه اسحاق جلگه، ایرانشهر جلگه، دلگان – هودیان، زرآباد – چاهان مسدود است. که از آن سه محور دوباره باز می شود.e
،

از شروع بارندگی تاکنون 32 مصدوم حادثه جاده ای در زاهدان نجات یافتند

فریبرز رشیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی به 32 مصدوم حادثه رانندگی در محدوده راه های بین شهری و معابر شهری زاهدان از محل امدادرسانی کردند. شروع بارندگی روز سه شنبه تا ساعت 20:00

وی گفت: در حادثه رانندگی امشب در محور زاهدان – خاص متاسفانه دو نفر از هموطنان عزیز جان خود را از دست دادند.

این مسئول از شهروندان خواست هنگام تردد در جاده ها و خیابان ها از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و تمامی نکات ایمنی را رعایت کنند.

آمادگی ارتش برای امدادرسانی به حوادث احتمالی

خدارحم سارانی فرمانده سپاه چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران گفت: در پاسخ به فعالیت سامانه بارشی موسمی، بارش شدید باران و طغیان فصلی رودخانه ها، نیروهای سپاه و بسیج در تمامی نقاط به حالت آماده باش درآمدند. بخش هایی از شهر”.


0d189dd5 5d2b 4bf2 9426 84dd1ae68608 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه نیروهای بسیج در صورت نیاز آماده خدمت رسانی به مردم هستند، تصریح کرد: خوشبختانه بارندگی های چند روز گذشته خسارت چندانی در شهرستان نداشته است.

سارانی با اشاره به مفقود شدن کودک 8 ساله در رودخانه کاروان شهرستان زرآباد خاطرنشان کرد: بر اثر طغیان رودخانه کودکی غرق و در رودخانه ناپدید شد که به همراه مردم برای یافتن جسد جستجو کنید. از این کودک

وی با اشاره به حجم زیاد آب رودخانه گفت: با اقدامات بعدی برخی از ادارات شهرستان زرآباد 2 دستگاه لودر جهت تغییر مسیر رودخانه و انجام اقدامات لازم به محل اعزام و در حال انجام هستند. کار روز قبل

فرمانده سپاه چابهار با بیان اینکه نیروهای بسیج در هر زمان و نقطه ای که نیاز به کمک باشد حضور دارند، خاطرنشان کرد: تا زمان پیدا شدن جسد مفقود شده این دختر بچه 8 ساله، نیروهای بسیج در محل حادثه حضور دارند و عملیات نجات در حال انجام است

28 گروه جهادی در خدمت سیل زدگان زاهدان

محمدرضا نهایی; فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز گفت: پس از بارندگی دیروز و آبگرفتگی معابر، بلافاصله جلسه ستاد بحران در منطقه مقاومت ویژه تشکیل شد. بسیج سپاه زاهدان با حضور بخشدار، شهردار و اعضای ستاد بحران زاهدان

وی افزود: در جلسه تقسیم کار انجام شد و بخشی از شمال شهر توسط گروه های جهادی بسیج و سپاه ناحیه زاهدان انجام شد.

نهای تصریح کرد: 4 هزار پرس غذا و هزار قوطی ماهی تن و مرغ توسط گروه های جهادی تهیه و بین شهروندان آسیب دیده از سیل در ساعات اولیه شب گذشته و 10 هزار متر پلاستیک برای ایمنی سقف منازل توزیع شد. در حومه شهر تهیه و بین آسیب دیدگان توزیع شد.

فرمانده ناحیه تصریح کرد: گروه های جهادی برای تخلیه آب منازل شهروندان در محله های رسالت، شریعتی شمال، امام خمینی، رجایی و طباطبایی 21 دستگاه کف و گل پاک کن آماده کردند.

وی گفت: 28 گروه جهادی از ناحیه مقاومت زاهدان به تعداد 510 نفر از جهادگران بسیجی در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم گرفتار در سیل بودند.

نهایی بیان کرد: با کمک هلال احمر برای افرادی که منازلشان در سیل گرفتار شده بود چادر و همچنین تهیه 200 کارتن خواب با کمک قرارگاه قدس و توزیع توسط جهادگران بسیجی بین مردم توزیع شد. در حومه شهر که تحت تاثیر سیل قرار گرفتند .


5879078b d366 4b98 a875 46491cbd35bc خبر خاکستری



وی ادامه داد: در همان ابتدای بحران 48 دستگاه خودروی لانکروز خریداری کردند و خودروهای گرفتار در سیل را نجات دادند و ترافیک شهر را کاهش دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: هشت دستگاه ماشین سنگین از تیپ 110 سلمان و قرارگاه قدس با دستور فرماندهی ارتش آماده و در اختیار منطقه زاهدان قرار گرفت و در نقاطی که جابجایی کیسه های خاکی مشکل بود از ورود آب جلوگیری می کند. داخل.” خانه ها آماده بودند.

وی گفت: همچنین 10 هزار کیسه خالی توسط خیرین تهیه و توسط بسیجیان با شن پر شد تا از ورود آب به منازل شهروندان جلوگیری شود.

نهای ادامه داد: بخش عظیمی از بحران را پشت سر گذاشته ایم اما بیشترین نگرانی ما در حاشیه شهر است زیرا خانه های فرسوده زیادی در آن منطقه وجود دارد و احتمال بارندگی طولانی مدت و احتمال تخریب برخی از منازل وجود دارد. آن مناطق.”

این فرمانده تصریح کرد: امروز پخت 6 هزار پرس غذا توسط گروه های جهادی را در دستور کار قرار داده ایم که در حاشیه شهر تهیه و بین شهروندان توزیع می شود.

وی گفت: همچنین 2 کشته در شهر زاهدان داشتیم که خانواده آنها در دستور کار ناحیه مقاومت ویژه ارتش زاهدان قرار گرفت. خانواده یکی از این بستگان شناسایی و اقدامات لازم برای اطلاع رسانی انجام شد. دستور جلسه گرفته خواهد شد

197 خانوار باران‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کردند

علیرضا میربهادین مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: آمادگی لازم برای حضور و ارائه خدمات به حادثه دیدگان احتمالی تصادفات در نقاط مختلف این جمعیت با استفاده از تجهیزات و خودروهای سبک و دارای ذخیره نیمه سنگین

وی با اشاره به بارندگی های چند روز گذشته افزود: از 7 تیرماه با ورود سامانه بطرشی به استان تا امروز 13 مردادماه 58 روستا در شهرستان های سرباز نیکشهر، ایرانشهر، سیب و سوران، دلگان، فنوج، سراوان و هش. زاهدان، مهرستان، چابهار درگیر سیل شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: در مناطق سیل زده 197 خانوار شامل 859 نفر آسیب دیده بودند که در این راستا 286 نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند و همچنین 76 چادر امدادی 176 تخته فرش، 383 پتو و 606 کیلوگرم مجرای نایلونی و محصولات معیشتی ضروری مانند 425 کیلوگرم برنج، 159 بسته غذای 72 ساعته، 46 کیلوگرم شکر و چای، 408 قوطی کنسرو 50 عدد و نان بین خانواده های آسیب دیده توزیع شد.

میربهادین ادامه داد: در روستای پوتان شهرستان راسک نیز 2 کودک گرفتار در سیل توسط امدادگران آن شهرستان رهاسازی و به منطقه امن منتقل شدند.

وی گفت: در این زمینه 106 تیم عملیاتی با مجموع 485 امدادگر با کمک 78 دستگاه خودرو به حادثه دیدگان امدادرسانی کرده اند.
این مسئول گفت: امدادگران هلال احمر در تمام شهرستان های استان تا خروج سامانه بارشی از استان در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به افراد آسیب دیده خدمات رسانی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید