برآورد اولیه خسارت سیل در بخش کشاورزی کشور 10 هزار میلیارد تومان است


ساعت: 23:01
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886691

وزیر جهاد کشاورزی از لغو تسهیلات کشاورزان در بحران سیل اخیر خبر داد و گفت: خسارت ناشی از بحران اخیر در کشور به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز از مناطق سیل زده شهرک فیروزکو بازدید و سپس در جلسه اضطراری تعیین تکلیف باغداران در بحران اخیر شهرک دماوند شرکت کرد.

جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امشب در جلسه اضطراری تعیین تکلیف خسارت باغداران در بحران اخیر با تاکید بر اینکه کشاورزان ضعیف ترین قشر جامعه هستند، اظهار داشت: کشاورزان ما تلاش زیادی می کنند. اما نمی توان از اتفاقات غیرمنتظره اجتناب کرد و این اتفاقات همیشه در پایان فصل رخ می دهد و زمان برداشت محصول بسیار ناگوار است.

وی افزود: با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم در کنار کشاورزان باشیم و به آنها کمک کنیم، گفت: تعداد اولیه خسارات را محاسبه کرده ایم و در کل کشور این خسارت ها به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است و فرض می کنیم این رقم رشد کند. با توجه به بازدید سایت مسئولان و به ویژه رئیس جمهور این موضوع فردا در جلسه شورای دولت مطرح می شود و امیدواریم بتوانیم مصوبات خوبی در این جلسه داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دماوند از نظر باغبانی نمایشگاه زیبای ایران است و از نظر تنوع و کیفیت در حدود 9 هزار هکتار باغ های مهم و خوبی وجود دارد که با بروز این بحران جای نگرانی دارد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: کمک به کشاورزان در شرایط بحرانی چند بخش دارد، ابتدا باید تسهیلات دریافتی کشاورزان تا رفع دغدغه کشاورزان ارائه شود، در عین حال تسهیلاتی نیز فراهم شود تا کشاورزانی که خسارت دیده اند بتوانند امور خود را مدیریت کنند. .

وی ادامه داد: در حوزه باغات شهرستان دماوند نیز باید طرحی برای نوسازی باغات فرسوده و تسهیلات مربوط به آن ارائه شود تا زیرساخت ها فراهم شود، در درجه اول تسهیلات کم هزینه برای تشویق کشاورزان ارائه شود که در صورت استقبال سایرین نیز مورد استقبال قرار گیرد. نتایج مطلوب است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: خسارات وارده به این منطقه باید با مدیریت صحیح و سریع پرداخت شود و همچنین در حوزه بررسی خسارات وارده به شیلات و زنبورهای عسل و همچنین تلفات دام باید پرداخت شود. اقداماتی انجام شود تا در اسرع وقت انجام شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه باغات بیشترین رسوب را دارند ادامه داد: برای انجام فرآیند آبرسانی باید در کمترین زمان ممکن رسوبات از باغات خارج شود.

وی افزود: اعتبار سه میلیارد تومانی برای بحران دماوند کافی نیست و باید اعتبار ویژه ای به ویژه در مناطق آسیب دیده تامین شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دماوند از وضعیت خاصی برخوردار است، ایجاد سامانه ضد تگرگ در دماوند ضروری است و اعتبار آن تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید