خسارت 126 میلیارد تومانی سیل در شهرستان میبد/برنامه ریزی از سیل زدگان جلوگیری کرد


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889020

سید جمال سجادی پور گفت: در مجموع سیل حدود 126 میلیارد تومان به شهرستان میبد خسارت وارد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جمال سجادی پور فرماندار شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: اوج بارندگی ها و سیلاب در روزهای 14 تا 16 مرداد ماه بوده و در این مدت دو نقطه نادوشان. و بفوریه شهرستان میبد درگیر سیل شدند.

وی افزود: به دلیل اینکه این دو قسمت در کوهپایه قرار دارند، بارش سریع باران باعث ایجاد رواناب و مشکلاتی می شد، اما سدها عملکرد خوبی داشتند.

فرماندار میبد تصریح کرد: بیشترین میزان بارندگی در یکی از روستاهای میبد 27 میلی متر و میانگین بارندگی در سایر مناطق شهرستان میبد 23 میلی متر بوده است.

سجادی پور تصریح کرد: دو روستای علویه و نیوک قبل از وقوع سیل با کمک اهالی، دهیاری، بخشداری و نیروهای سپاه و بسیج به دلیل ترس از بارش باران و جاری شدن سیل تخلیه شدند.

وی گفت: در روستای نیوک سیل وارد منازل مردم شد و 10 خانه تخریب شد که نیاز به بازسازی و بازسازی دارد و در نادوشان چهار خانه تخریب شد و در مجموع 14 خانه به طور کامل تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند.

فرماندار میبد با بیان اینکه سیل در نادوشان هفت خودرو را برد و افزود: سیل حوالی چهار بامداد و در زمان خواب مردم رخ داد اما با توجه به پیش بینی ها تلفات جانی نداشت.

سجادی پور ادامه داد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه بودیم قطعی برق بود که به دلیل آبگرفتگی 12 تیر برق پایین آمدند که البته بلافاصله برق و گاز وصل شد.

وی با بیان اینکه برخی از روستاها به محورهای آسیب دیده بودند، گفت: حدود 70 قطعه پل آسیب دیده، 15 کیلومتر راه آسفالته تخریب شده و 215 کیلومتر به راه های روستایی خسارت وارد شده است.

فرماندار میبد تاکید کرد: تعدادی از کانال ها آسیب دیدند و نیاز به بازسازی دارند و مرمت آن هم اکنون آغاز شده است، همچنین نزدیک به صد هکتار از باغ ها که بیشتر در نیویورک است در اثر سیل آسیب دیدند.

سجادی پور گفت: 200 راس دام خسارت دید و یکی از کمپ های آموزشی نیز خسارت دید و در مجموع سیل حدود 126 میلیارد تومان به شهرستان میبد خسارت وارد کرد.

وی بیان کرد: تمامی اعضای تیم بحران شهرستان از ابتدا و در تمام روزهایی که شهرستان درگیر سیل بود به صورت شبانه روزی تلاش کردند و بر خود لازم می دانیم از همه دست اندرکاران شهرستان و بخشداری تشکر کنیم.

فرماندار میبد تصریح کرد: کار زهکشی منازل از ابتدا آغاز شد و گروه ها و تیم های جهادی به سرعت در محل حاضر شدند و به سیل زدگان کمک کردند.

وی افزود: معادن و بخش خصوصی نیز واقعاً برای مقابله با سیل کمک کردند و تجهیزات خود را در اختیار ما قرار دادند و راه های اصلی که آسیب دیده بود با کمک بخش خصوصی از ابتدا تعمیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید