ده ها میلیارد سیل به روستاهای میبد یزد خسارت وارد کرده است


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1840047

سجادی پور گفت: در مجموع سیل اخیر نزدیک به 300 میلیارد ریال در روستاهای میبد خسارت وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جمال سجادی پور فرماندار میبد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: در جریان سیل اخیر علاوه بر یزد، شهرستان میبد نیز خسارت دید. مزارع و همچنین دام ها در تعدادی از روستاهای شهرستان میبد آسیب دیده اند.

وی افزود: در جریان سیل اخیر بیش از 45 کیلومتر از راه های روستایی شهرستان میبد به مبلغ تقریبی 80 میلیارد ریال خسارت دید.

فرماندار میبد گفت: میزان خسارت وارده به حوزه آبخیز و تخریب سیلاب و قطع سدهای خاکی حدود 90 میلیارد ریال است. این در حالی است که خسارت وارده به برخی از آبنماهای واقع در مناطق روستایی 35 میلیارد ریال برآورد شده است.

سجادی پور خاطرنشان کرد: آسیب به مراتع و بین مزارع، ترکیدگی لوله های گاز، تخریب اتاق و ساختمان معدن و همچنین آسیب به مخزن پلیمری آن از دیگر خسارات وارده است.

وی بیان کرد: سیل اخیر همچنین موجب تخریب برخی از قنات ها، تلف شدن دام و تخریب کندوهای عسل شده و ده ها میلیارد ریال در این زمینه خسارت وارد کرده است.

فرماندار میبد با بیان اینکه سیل اخیر در مجموع نزدیک به 300 میلیارد ریال به روستاهای میبد خسارت وارد کرده است، یادآور شد: در جریان سیل تعدادی از منازل باید تعمیر شوند.

سجادی پور تاکید کرد: تمامی موارد ذکر شده و میزان خسارت ریالی به مسئولان استانی گزارش شد و با توجه به سفر وزیر کشور و معاون اجرایی رئیس جمهور به یزد تصمیمات خوبی برای جبران خسارت اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید