سیل 470 میلیارد ریال به جاده های شهرستان میبد خسارت وارد کرد


ساعت: 08:07
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892822

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان میبد گفت: سیل اخیر در استان بیش از 470 میلیارد ریال به محورهای ارتباطی، راه های روستایی و زیرساخت های جاده ای این شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فلاحدخت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه راه های روستایی، محورهای مواصلاتی و بازسازی راه های شهری و همچنین نظارت بر حمل و نقل مسافر در سال گذشته، یکی از مهمترین پروژه های انجام شده را می توان گفت. پروژه احداث پل در محور روستایی دربان برشمرد و اظهار داشت: برای اجرای این پروژه بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به مشخصات فنی این پل گفت: این پل دارای سه دهنه سه متری است و در مرحله نهایی ساخت قرار دارد.

فلاهدخت همچنین به احداث جاده کمربندی جدید اشاره کرد و یادآور شد: این محور به طول 8.3 کیلومتر و با 40 میلیارد ریال وام در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارهای زیربنایی این پروژه به اتمام رسیده و سه پل ساخته شده و سه پل دیگر نیز در دست ساخت است و پیش بینی می شود ظرف چند ماه آینده به اتمام برسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان میبد همچنین به تعریض محور نیویک به فولاد به عنوان از دیگر پروژه های اجرا شده توسط اداره راه میبد اشاره کرد.

فلاح دشت احداث پادمان در برخی از مناطق این شهرستان را ضروری دانست و اظهار داشت: رکاب به طول چهار کیلومتر در محور نادوشن به حفتر در حال ساخت است و ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی احداث راه روستایی محمد آباد به ابراهیم آباد را یکی از خواسته های مردم این منطقه دانست و افزود: این راه به طول 5.2 کیلومتر و در حال ساخت است که 2.8 کیلومتر آن در دهستان میبد و مابقی آن در دهستان میبد است. در منطقه اشکذر واقع شده است.

فلاهدخت گفت: زیرسازی این پروژه توسط اداره راه میبد و آسفالت آن توسط پیمانکار انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میبد درباره خسارت سیل مردادماه به زیرساخت های جاده ای میبد گفت: سیلاب در محورهای میبد – نادوشان، نادوشان – حفتر، نیوک – فولاد و همچنین در محورهای میبد رخ داده است. جاده روستای درین خسارات زیادی از جمله آب گرفتگی وارد کرده که منجر به شانه ها و آسفالت و تخریب شعاع پل شده است.

وی در پایان یادآور شد: برای جبران این خسارات به اعتباری بالغ بر 470 میلیارد ریال نیاز است.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید