روستاهای بخش مرکزی شهرستان میبد از خسارات سیل در امان ماندند


ساعت: 12:29
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887002

سجادی پور گفت: خوشبختانه از زمان شروع بارندگی شدید، خسارتی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان میبد نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جمال سجادی پور فرماندار میبد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: بارندگی و سیل اخیر در شهرستان های نادوشن، صدرآباد و علویه تا پشت خط ریلی و بر فراز روستای محمد آباد بخشدار مرکزی ادامه یافت.

وی افزود: این سیلاب ها می توانست وارد روستای محمد آباد و مسیل های خشک شده و به شهر و بخشداری مهرجرد سرازیر شده و خسارت وارد کند.

فرماندار میبد تصریح کرد: اما با اقدام به موقع بخشداری و دهیاری ها وام هایی را که می توانستند سیلاب ها را مهار کنند شناسایی و سیل را به سمت آن وام ها سوق دادیم.

سجادی پور با بیان اینکه این مخازن در حال تخلیه است، اظهار داشت: پیش بینی می شود این مخازن بتوانند قسمت زیادی از سیلاب ها را در خود ذخیره کنند و به جای گسترش یا تبخیر، به تدریج به سفره های زیرزمینی نفوذ کنند که می تواند منجر به این مناطق و روستاها شود. موثر باشد

وی با اشاره به احتمال سرازیر شدن سیل تفت به سمت میبد گفت: در صورت سرازیر شدن سیل تفت به آن سمت توسط شهرک های مسیر مهار می شود و در صورت رسیدن به میبد آمادگی سیل را داریم. وام ها را هدف گذاری کنید تا از ورود سیلاب به کانال های خشکی که می تواند آب را به شهر منتقل کند و خسارت وارد کند، جلوگیری شود.

فرماندار میبد تاکید کرد: خوشبختانه از زمان شروع بارندگی در روستاهای مرکز میبد خسارتی نداشته ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال ریزش سدهای خاکی در اثر حفاری دستی، باید از هرگونه حضور در اطراف سدها و سدهای خاکی و شنا در این آب ها خودداری کرد تا در اثر بی احتیاطی باعث غرق شدن عزیزی در اثر بی احتیاطی نشویم. از دست دادن زندگی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید