هزاران مورد خسارت به خودروها و ساختمان ها در جریان سیل در یزد ثبت شد/ بیشترین خسارت سهم بخش کشاورزی است.


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837745

جزئیات خسارات سیل از سوی مدیرکل بحران استان یزد؛

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: توصیه مهم ما به همه شهروندان، کشاورزان، دامداران، صاحبان صنایع و حتی کارکنان استان یزد این است که به استفاده از ظرفیت بیمه در برابر خطرات طبیعی توجه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به سفر اخیر وزیر کشور به یزد پس از خسارات سیل اظهار داشت: تصمیمات و مصوبات خوبی در این خصوص اتخاذ شد. ستاد مدیریت بحران استانداری یزد. سلف پیگیر این مصوبات بود.

ملک زاده با بیان اینکه با اقدامات مسئولان استانی خسارات ناشی از سیل اخیر به حداقل رسیده است، افزود: تاکید بر بازگشایی قنوات یزد، لزوم احیای قنوات، تاکید بر استفاده از فناوری های نوین برای جلوگیری از یخ زدگی محصولات کشاورزی، افزایش سطح آب صندوق حمایت از کشاورزان برای جبران خسارات احتمالی ناشی از حوادث کشاورزی، جبران خسارت های وارده به کشاورزی و بارندگی های اخیر بر اساس برآوردهای استان، تامین اعتبار لازم برای اجاره 50 خانه نیازمند بازسازی کامل، حمایت از اجرای شهرداری پروژه فاضلاب یزد و بهبود سیلاب از مهمترین آنهاست. تصمیمات و مصوبات این جلسه.


* بخش کشاورزی یزد بیشترین آسیب را از سیل داشته است

مدیرکل بحران یزد در خصوص جزئیات خسارات ناشی از سیل اخیر یزد گفت: تومان در مناطق مسکونی که شامل خسارت 20 درصد، 20 تا 80 درصد و 100 درصد در اماکن تجاری و صنعتی، شرکت ها است. و کارخانه ها 326 میلیارد تومان و در کشاورزی و دامپروری شامل قنوات، چاه ها، سدها، سدهای پر آب 625 میلیارد تومان.

ملک زاده گفت: برخی از خسارت ها ممکن است همچنان در آینده رخ دهد، به عنوان مثال رانش زمین ناشی از سیل اخیر می تواند به تاسیسات آبی آسیب برساند یا به تاسیسات برق آسیب برساند که هنوز مشخص نیست.


* بیمه در برابر بلایای طبیعی و خطرات؛ اولین توصیه ما به مردم یزد است

وی با اشاره به تغییر اقلیم در استان و استان که با خطرات مختلف خشکسالی، یخبندان، طوفان، طوفان و سیل مواجه است، گفت: توصیه مهم ما به همه شهروندان، کشاورزان، دامداران، صاحبان صنایع و حتی کارکنان استان یزد است. به استفاده از ظرفیت توجه کنید «بیمه این است که اموال شما را در برابر بلایای طبیعی و خطرات بیمه کنید.


* ثبت هزاران مورد خسارت خودروها و ساختمان ها در جریان سیل در یزد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: محاسبه خسارت در بخش دولتی و خصوصی بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی بازسازی و مقاوم سازی است. بیش از هزار مورد خسارت به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: خسارت در سطح واحدهای مسکونی به سطوح مختلف یک، دو و سه تقسیم می شود و در قسمت واحدهای ساخت باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از این ساخت و سازها بدون پروانه است که شاید قبل از تاریخ 1396/03/13 قابل سکونت نبوده است. سیل. “و.


*، اعتراضات بعدی افراد با درخواست غرامت قابل قبول نیست

آقایان پس از جمع بندی خسارت پذیرفته می شوند: «وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه خسارات وارده به یزد محدود نمی شود، گفت: در خرانق، عقدا، بخش هایی از شهرستان میبد درگیر خسارات ناشی از سیل اخیر به ویژه در قنات است که سیل در این منطقه خسارت زیادی ایجاد می کند. از آسیب او وارد شد.


* کانال های نجات؛ مهمترین اقدام در روستاهای آسیب دیده

ملک زاده اذعان داشت: یکی از اقداماتی که باید بسیار عاجل انجام شود توجه به قنوات روستایی است که در صورت لایروبی و افتتاح نشدن این قنوات عملاً حیات روستا را به خطر می اندازد که با کمک جهادگران و تلاش های جهادگران و مردمی این قنوات را به خطر می اندازند. نیروهای بسیج «کار هم شتاب می گیرد.

وی گفت: طی مکاتباتی با سازمان مدیریت بحران، میزان خسارت وارده ۲۶۴ میلیارد اعلام شد که منجر به سفر وزیر کشور شد و قابل ذکر است که وزیر کشور علاوه بر پرداخت خسارت، تاکید کرد که چنین خسارتی حوادث اقدامات پیشگیرانه نباید تکرار شود و در صورت نیاز به وام در این زمینه باید اعلام شود.


* پرداخت خسارت به صورت تسهیلات و پرداخت بلاعوض

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: همه شهرستان های استان یزد درگیر بحران و بلایای طبیعی هستند و متاسفانه در گذشته ممکن است وام های پیشگیری اعطا می شد یا نمی شد. نبود امکانات لازم برای پیشگیری که به دلیل بازدید وزیر کشور درخواست شد.

وی گفت: خدای ناکرده بخشی از غرامت به صورت تسهیلات در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد و بخشی نیز به صورت رایگان و پس از طرح دعوا بر اساس برآورد خسارت در اختیار بخش خصوصی و دولتی قرار می گیرد.


* جلسات را برای بهترین توزیع پس از دریافت اولیه برگزار کنید

ملک زاده افزود: برای تسریع در توزیع غرامت در استان جلساتی برگزار شده است تا با کمک مردم به محض دریافت اعتبار اولیه بتوانیم آن را به بهترین نحو توزیع کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به خسارت 5200 میلیارد تنی سرمازدگی در اول فروردین ماه سال جاری به بخش های کشاورزی استان به ویژه در ابرکوه و خاتم گفت: این موضوع نیز در حال پیگیری است تا بتوانیم خسارت وارده را تامین کنیم. با این کار یا جبران تاخیر و خلاصه در چند ماه اخیر استان یزد با چهار پدیده خشکسالی، یخبندان، طوفان و وزش باد شدید و سیلاب مواجه بوده که گستره وسیع آن بار سنگینی برای مدیریت بحران است.

وی با اشاره به گستره فعالیت سازمان مدیریت بحران استان گفت: این اداره کل تنها ده کارشناس دارد و حجم کاری مورد انتظار بسیار بیشتر از اختیارات و قوانین مربوط به این اداره کل است چرا که مدیریت بحران ستادی و نظارتی است. نهادی که کار سیاسی آن در حال گذار است.


* وام های بحران باید افزایش یابد

ملک زاده افزود: در سیل اخیر انتظار می رفت مدیریت بحران از سیل بند ها بازدید نکند، در حالی که علیرغم اینکه مسئولیت این اداره کل بر عهده این اداره کل نبود، سیلاب ها چندین بار قبل از وقوع حادثه بازدید و گزارش و توصیه های آن انجام شد. در اختیار مراکز ذی صلاح قرار می گیرد که متاسفانه به دلیل نبود اعتبار کافی در بحران و عدم برخورد مناسب و بی اهمیت بودن این موضوع در دولت های گذشته به دلایل مختلف از جمله خشکسالی و کمبود بارندگی، این مسائل مورد توجه قرار گرفت که این مشکلات قابل حل نیست و وام های بحران در حوزه پیشگیری در کشور و به ترتیب در استان افزایش می یابد.

وی گفت: خوشبختانه سیل اخیر تلفات جانی نداشته است. از هزینه های متعدد جلوگیری شده است و دولت باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: آنها سخت کار می کنند و اقدامات آنها قابل تقدیر است.

وی با وجود اینکه مدیریت بحران مجموعه ای از دستگاه ها و مراقبت های مردمی است، افزود: بسیاری از دستگاه ها، مجتمع ها، شرکت ها، معادن با توجه به اینکه دخالت آنها در معضل سیل یک تکلیف ذاتی نبوده و به نوعی کار می کند، قدردانی می کنیم. به مدیریت این پدیده کمک کرد.

ملک زاده در پایان تاکید کرد: از رسانه های استان یزد نیز تشکر می کنم که در جریان سیل اخیر نگرانی های مردم را منتقل کردند، زحمات مسئولان را منعکس کردند و راهکارها و انتقادات را ارائه کردند و سعی کردند به مردم آرامش دهند، زیرا بدون شک بسیاری از دولت بحران بر دوش رسانه ها در سراسر جهان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید