تلاش می کنیم زندگی سیل زدگان را به حالت عادی برگردانیم / خسارت سیل در 661 نقطه کشور


ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886644

رئیس جمهور کشور در جمع مردم مازندران گفت: تلاش می شود تا زندگی مردم آسیب دیده به حالت عادی بازگردد. باید صمیمانه از حضور نیروهای امدادی تشکر کرد، همه مردم باید نسبت به منطقه آسیب دیده احساس وظیفه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی تهران نیوز ، بر اساس هشدارهای هواشناسی، از اواخر عصر روز چهارشنبه شاهد بارش باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف استان تهران بودیم، جاری شدن سیل در مناطق کن و امامزاده داوود و همچنین روستای مزداران شهرستان فیروزکوه باعث شد. تلفات جانی و مالی زیادی به گفته استاندار تهران تا کنون 10 نفر در شهرستان فیروز کو جان خود را از دست داده اند و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور دقایقی پیش برای بازدید از مناطق سیل زده شهرستان فیروزکو وارد این شهرستان شد.

رئیسی در جمع اهالی مازندران گفت: تلاش می شود تا زندگی افراد آسیب دیده به روال عادی بازگردد. باید صمیمانه از حضور نیروهای امدادی تشکر کرد، همه مردم باید نسبت به منطقه آسیب دیده احساس وظیفه کنند.

وی همچنین افزود: 140 شهر در کشور درگیر سیل، 550 روستا آسیب دیده اند. در مجموع 661 نقطه در کشور دچار حادثه شدند. همه مردم حادثه دیده، مردم به کمک آمدند و ماشین آلات، تجهیزات و نیروها از سراسر استان پیگیر کار هستند و با تشکر از بچه های سپاه و بسیج و همچنین نیروهای امدادی و نجات همه کسانی که در مناطق آسیب دیده کمک می کنند

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: من هم این خبر را شنیدم اما آخرین وضعیت را از طریق آقای منصوری استاندار تهران جویا شدم. هم ایشان و هم وزیر کشور و هم آقای محبر وضعیت را گزارش کردند، اما من می خواستم در میدان حاضر شوم و به نیروها خسته نباشید بگویم.

آیت الله رئیسی گفت: روحیه همبستگی که امام راحل و رهبری در مردم ایجاد کردند امروز کاری کردند که امروز هر چه می بینیم نیروی نجات است، بسیار ارزشمند است. پس از نجات و مستقر شدن، کار دوباره شروع می شود و باید به دوستان خود کمک کنید تا خانه هایشان را مرتب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید