نجات 5178 سیل زدگان توسط امدادگران هلال احمر / از خسارت زمین های کشاورزی تا بازگشایی 8 مسیر مسدود شده

زمان: 09:13
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798056

آخرین وضعیت بارندگی زمستانی در جنوب سیستان و بلوچستان؛

بارندگی بی سابقه در سیستان و بلوچستان خسارت قابل توجهی به زیرساخت ها، زمین های کشاورزی، معابر شهری و جاده ها وارد کرده است.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، بارندگی های بی سابقه ای که از چهارشنبه هفته گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شد خسارات زیادی به زیرساخت ها، مسکن، زمین های کشاورزی، راه های شهری و جاده ها وارد کرده است.

علیرضا شهرکی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت بارندگی های اخیر در استان اظهار داشت: سامانه ضعیف است و به نحوی از شرق استان خارج شده است.

وی افزود: در شهرستان کنارک نیروهای امدادی و خدماتی همچنان در حال فعالیت هستند. وزیر نیرو نیز در بازدید میدانی از منطقه دستوراتی را صادر کرد و با تعهد آبفای کشور از امروز کار در حوزه خدمات روستایی آغاز می شود و پیش بینی می شود تا امشب وضعیت کنارک به حالت عادی بازگردد. .

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: در بحث خسارت باید میزان خسارت به طور دقیق ارزیابی و سپس اطلاع رسانی شود.

dcd34444 d3ab 41af 8823 0fa70aa13ad5 خبر خاکستری

شهرکی گفت: به گفته فرماندار دشتیاری در بحث ریزش دیوار بر اثر بارندگی و تصادف، فوت دو نفر (مادر و کودک) در منطقه نگور تایید شد.

بارش شدید باران باعث 2400 هکتار از اراضی کشاورزی دلگان شد.

شهناز رفعت پور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان که برای بررسی خسارت کشاورزان از منطقه چاهشور بازدید کرده است، گفت: برآورد اولیه 2400 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم، جو، یونجه، هندوانه و خربزه و کلزا خسارت دیده است.

وی تصریح کرد: در بررسی های اولیه میزان خسارت 600 میلیارد ریال است که در صورت بازگشایی راه ها و راه ها و دسترسی تیم های ارزیابی خسارت به مناطق اعلام می شود.

این مسئول بیان کرد: در دو روز گذشته با بارش 62 میلی متری باران و طغیان فصلی رودخانه در شهرستان دلگان بیشترین مناطق آسیب دیده کشاورزی، بخش مرکزی و دشت چاه هاشم است.

خسارت بارندگی اخیر در بخش کشاورزی شهرستان لاشار

قنبر نارویی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لاشار پس از بازدید از منطقه کرنگ و سورجاب افزود: برآورد اولیه 650 هکتار از اراضی زراعی زیر کشت شبدر، جو، یونجه، لوبیا، پیاز، سرو و بادمجان آسیب دیده است. معرفی کرد.

ccd29736 ccef 49e2 b185 0fdf3af75f73 خبر خاکستری

وی با اشاره به خسارت وارده به قنوات و تجهیزات حفاظتی مزارع و باغات گفت: در بررسی های اولیه میزان خسارت 250 میلیارد ریال بوده است. اعلام خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، طی دو روز گذشته 50 میلی متر باران در این شهرستان باریده است که منجر به طغیان رودخانه های فصلی شده است.

اسکان بیش از سه هزار نفر در کمپ های اسکان اضطراری

علیرضا میرباحدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از ازسرگیری عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده جنوب استان خبر داد و گفت: تیم عملیاتی در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: 1210 خانوار آسیب دیده و 5178 نفر توسط امدادگران این جمعیت نجات یافتند که از این تعداد 658 خانوار 3151 نفر در سه کمپ اورژانس در شهرستان چابهار و هشت نفر هستند. این کمپ ها در شهر کنارک واقع شده اند.

aca4d7bf df6e 42a9 96f7 ee3973a239b8 خبر خاکستری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: روزانه 875 امدادگر با استفاده از 110 خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در چابهار، کنارک، سرباز فنوج، نیکشهر، زابل، نیمروز، مهرستان، زاهدان، دل و سوران، ایرانشهر مسئول هستند.

هشت مسیر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

جلال الدین گادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان از بازگشایی 8 مسیر مسدود شده به دلیل بارندگی های اخیر در جنوب استان با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری خبر داد و گفت: رودخانه های محلی از مسیرهای مسدود شده در این منطقه خبر داد. ، که با تلاش شبانه روزی رانندگان این بند بازگشایی شد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان برای بازگشایی محور دلگان – زهلوت، کنارک – زرآباد و کنارک – یاسک و همچنین 5 فرعی بزمان. -محورهای دلگان، دلگان – هودیان، دلگان – جلگه، «دشت – چاه هاشم و فنوج – سنبله با قدرت ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان افزود: 440 راهدار این اداره اصلی در قالب 35 اکیپ با 150 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک به طور همزمان با اخطارهای سازمان هواشناسی باران های سیل آسا برای ارائه خدمات.

قادری تاکید کرد: توصیه می شود همکاران در حومه شهر ضمن پرهیز از ترددهای غیر ضروری، به دلیل لغزندگی مسیر به دلیل بارندگی مداوم و برودت هوا با رعایت فاصله طولی استاندارد و سرعت مطمئنه در صورت لزوم تردد کنند.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی از آخرین وضعیت راه های جنوب سیستان و بلوچستان، وضعیت مسدود و باز بودن جاده ها، محدودیت تردد وسایل نقلیه در جاده ها، مسیرهای دریافت و سفر بهینه بین شهرها از جمله اطلاعاتی است که مردم می توانید با اتصال به 141 به آنها دسترسی پیدا کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید