رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: در سیل امامزاده داوود یک دستگاه خودرو به داخل کانال سقوط و له شد و مسیر کانال را مسدود کرد. این حادثه یکی از عوامل اصلی وقوع سیل و افزایش قابل توجه خسارت است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: در سیل امامزاده داوود یک دستگاه خودرو به داخل کانال سقوط و له شد و مسیر کانال را مسدود کرد.  این حادثه یکی از عوامل اصلی وقوع سیل و افزایش قابل توجه خسارت است

روز جدید محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در جریان جاری شدن سیل در منطقه امامزاده داوود، خودروی پارک شده در یکی از سازه های غیرمجاز واقع در مرز تنگه به ​​داخل کانال سقوط کرده و له و کانال مسدود شده است. جاده یکی از دلایل این مشکل است که دلیل اصلی آن افزایش سیل و افزایش چشمگیر خسارت بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سیل در منطقه امامزاده داوود، خودروی پارک شده در یکی از سازه های غیرمجاز واقع در مرز تنگه به ​​داخل کانال سقوط کرده و کانال را له و مسدود کرده است. علل اصلی سیل. و افزایش قابل توجهی در خسارات وجود داشت.

محمدحسن نامی ضمن اشاره به سیل اخیر امامزاده داود گفت: حوضه آبریز بالادست امامزاده داود (ع) از 9 دره تشکیل شده است که در نهایت به تنگه پایین امامزاده ختم می شود و در صورت نرمال بودن بارندگی و کمی بالاتر از شرایط نرمال این تنگه است. مناسب برای عبور آب

به گزارش فارس، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح علت افزایش خسارات سیل در امامزاده داوود(ع) گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز توسط افراد غیر بومی بالای صحن شمالی امامزاده باعث عبور و مرور سیل شده است. آب مختل شود و شرایط برای بدون جریان.

* نقش ساخت و سازهای غیرمجاز در افزایش خسارت سیل توسط امامزاده داوود (ع)

وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز به تعبیری دیگر باعث شده تنگه ایجاد شده در امامزاده داوود (ع) ظرفیت عبور آب را از دست بدهد.

نامی با اشاره به یکی از دلایل اصلی افزایش خسارات سیل اخیر در امامزاده داوود (ع) خاطرنشان کرد: خودروی پارک شده در یکی از سازه های غیرمجاز واقع در مرز تنگه بر اثر سیل به داخل کانال سقوط کرده و له شد. بنابراین کانال را مسدود می کند. بلاک می کند که این مشکل یکی از عوامل اصلی وقوع سیل و افزایش چشمگیر خسارت در سیل امامزاده داود است.

انسداد کانال توسط خودرو، خسارت سیل امامزاده داوود (ع) را افزایش داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: اگر این خودرو کانال را مسدود نمی کرد میزان خسارت بسیار کمتر از وضعیت فعلی بود.

نامی ضمن تکذیب تاثیر لایروبی بر شدت خسارات سیل گفت: شیب کانال آب در این مناطق بسیار زیاد است و در طول این مسیر عملا گل و لای باقی نمانده که نیاز به لایروبی داشته باشد، بر اساس این فرضیه که کمبود لایروبی شدت آسیب را افزایش می دهد داده ها به هیچ وجه صحیح نیستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: در 8 سال گذشته شاهد 9 بار سیل در منطقه امامزاده داوود (ع) بوده ایم که حتی دو بار به ساختمان امامزاده آسیب جدی وارد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید