راه دسترسی به روستاهای ززو ماهروی الیگودرز مسدود است/ مردم در مسیر مسدود هستند


ساعت: 19:20
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908754

پس از بارندگی های اخیر، راه دسترسی برخی از روستاهای بخش زازو مخرو الیگودرز مسدود شده و به دلیل خرابی جاده، تعدادی از روستاییان در جاده گیر کرده و منتظر رسیدن ماموران راهداری هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، با شروع فصل پاییز و زمستان «انسداد راه» برای برخی از اهالی روستاهای الیگودرز مشکل ساز شده است، روستائیانی که نیمی از سال را به دلیل نبود راه دسترسی مناسب با مشکل سپری می کنند و داشتن جاده باعث شده است. به آرزوی دیرینه آنها تبدیل شود.

پس از بارندگی هایی که در چند روز گذشته در استان لرستان داشتیم، علاوه بر بارندگی، برف نیز به چهره برخی مناطق الیگودرز رنگ زمستانی داد و در مناطقی مانند شول آباد میزان بارندگی به 15 سانتی متر رسید اما با با بارش این نعمت الهی، مردمی که همواره نگران بسته شدن جاده هستند، به دلیل کمبود امکانات و بهره بردار راه با مشکل مواجه شدند.

علیرغم اینکه اقدامات زیادی در زمینه راهسازی انجام شده است، برخی از اهالی روستاهای الیگودرز به دلیل نبود راه دسترسی مناسب پس از اولین بارندگی های پاییزی با مسدود شدن راه مواجه شدند، به همین دلیل با سایت خبری صفیفلک تماس گرفتند و جویا شدند. برای اقدامات بعدی برای بازگشایی جاده


755b7ad7 1922 4cfd 9708 b8c415a7eacd خبر خاکستری



در حال حاضر چند خانواده از روستای دشت هانی شهرستان شاهرود، زاز و ماخرو در جاده گیر کرده اند و به دلیل خرابی جاده نتوانسته اند همسر و فرزندان خود را به روستا بیاورند و امیدوارند پیام آنها به گوش مسئولان مربوطه برسد. از طریق این رسانه، بنابراین ممکن است روزنه ای برای دریافت مسیر وجود داشته باشد

یکی از اهالی روستای دشت خانی زومهرو در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: دسترسی به چند روستای قطعه زومهرو هم اکنون مسدود است و با مشکل رفت و آمد مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به سیاه بودن مسیر دسترسی به این روستاها، چند سالی است که در همین وضعیت هستیم و با بارندگی و برف راه دسترسی مسدود شده و مشکلات زیادی داریم.

عیسوند گفت: به دلیل بسته بودن راه همچنان در دروازه ولسوالی زازو ماهرو منتظر هستیم و به دلیل خرابی جاده امکان تردد وجود ندارد و با زنان و کودکان و چهارپایان خود در جاده گیر کرده ایم.


6a76b008 c7a1 4618 9d91 686bbdf6669a خبر خاکستری



وی گفت: راه قابل دسترسی که در حال حاضر مسدود است راه ارتباطی حدود هشت روستا است که به دلیل بارندگی ها و بارندگی های اخیر بسته شد و اکنون زن و فرزند مانده ایم و در بخشداری هستیم تا برایمان چاره اندیشی کند.


راه دسترسی به روستاهای ولسوالی زازو ماهرو مسدود است

یکی دیگر از اهالی روستا به نام دشت خانی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: راه ما به دلیل بارندگی های اخیر بسته است و معمولاً فقط یک نیسان یا تراکتور می تواند از آن عبور کند و اگر یکی از اهالی مریض باشد. آنها باید در روستا بمانند.

وی افزود: متأسفانه هیچکس مسئولیتی ندارد که حداقل با لودر جاده روستا را باز کند، چند خانواده هستند که در جاده گیر کرده اند و نمی توانیم عبور کنیم.

این ساکن روستای دشت خانی گفت: راه دسترسی که خراب است راه ارتباطی حدود 300 خانوار است و همه ما در رفت و آمد با مشکل مواجه هستیم به همین دلیل چند روز پیش خانمی باردار را با برانکارد چوبی به مرکز درمانی آوردیم. دست..


032ebcfe cacd 4120 98bb 801d7f792bf2 خبر خاکستری




ماندن در مسیر روستاییان

یکی دیگر از اهالی روستای چکان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: از سیل تابستانی تاکنون دسترسی به روستای ما بسته شده است. فقط در فصل تابستان یک لودر آمد و نیم ساعت کار کرد که فقط یک تراکتور ممکن بود بعد از آخرین بارندگی ها با اینکه آسفالت است تعطیل است و هیچکس پاسخگو نیست.

وی افزود: راه ارتباطی روستای چکان هم اکنون بسته شده است و در چند روز گذشته موفق شدیم یک بیمار را به سختی به بیمارستان برسانیم، لذا از مسئولان مربوطه تقاضا داریم دسترسی به روستاهای دهستان زازو ماهرو را باز کنند. هر چه زودتر مردم بتوانند سفر کنند.»

قربانی بخشدار زازوماهرو نیز در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با انتقاد از عملکرد بزرگراه الیگودرز اظهار داشت: متأسفانه بزرگراه شهرستان شعل آباد فاقد اپراتور است و از سوی دیگر لودر مستقر در بزرگراه راننده ندارد و مردم با مشکل مواجه هستند. مشکلات ترافیکی به دلیل بسته بودن جاده

وی افزود: در حال حاضر گردنه شاهرود برای روستای گلیچاس بسته است و راه دسترسی حدود 15 روستا است و از این رو این روستاها راه دسترسی مناسبی ندارند و مسئولان شرکت برق نمی توانند مشکل برق برخی از روستاها را حل کنند.

بزرگراه شوال آباد اپراتور ندارد

شهردار زازومارو تصریح کرد: بزرگراه شول آباد به حال خود رها شده است که اگر تنها یک راننده لودر حضور داشت می توانست بخشی از این مشکل را حل کند تا راه های مردم باز شود.

وی بیان کرد: تعدادی از اهالی دهستان زازو مخرو به دلیل بسته بودن راه به بخشداری مراجعه کردند اما به دلیل وضعیت جاده نمی توانیم کاری انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید