فقدان مهارت های ارتباطی یکی از عوامل اصلی اختلافات زناشویی/ طلاق یکی از شایع ترین آسیب های اجتماعی در البرز است.

ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783451

جمشید صارمی گفت: وقتی زوجین به دادگاه خانواده مراجعه می کنند، در اولین جلسات مشاوره متوجه می شویم که مهارت صحبت با یکدیگر را آموزش ندیده اند و نمی توانند مشکلات و مشکلات زندگی را با یکدیگر حل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس خانواده در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در کشور میانگین مکالمه یک زوج در یک خانواده ایرانی حدود 15 دقیقه است که این آمار زنگ خطر است.

جمشید صارمی ادامه داد: یکی از دلایل این امر را باید در فضای مجازی جست وجو کرد چرا که این فضا انسان محور است.

وی افزود: حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزار و تجهیزات مختلف آن امری اجتناب ناپذیر است، بنابراین خوب است قبل از درگیر شدن خود و خانواده، فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی را بشناسید.

صارمی با بیان اینکه فقدان مهارت های ارتباطی یکی از دلایل اصلی اختلافات زناشویی است، افزود: زوجین به دلیل اینکه این مهارت را به درستی آموزش ندیده اند، در ابتدای گفتگو شروع به مشاجره می کنند، بنابراین از ادامه گفتگو خودداری می کنند. . “

وی گفت: زمانی که زوجین به دادگاه خانواده مراجعه می کنند، در اولین مشاوره متوجه می شویم که برای گفتگو با یکدیگر آموزش ندیده اند و نمی توانند مشکلات و مشکلات زندگی را با یکدیگر حل کنند.

صارمی گفت: امروزه طلاق یکی از شایع ترین آسیب های اجتماعی در البرز است و اگر زوجین قبل از ازدواج با دقت تصمیم نگیرند و توقعات خود را پایین بیاورند، متأسفانه افزایش این آسیب را در استان وارد خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشاوره ازدواج باید اجباری باشد زیرا مهم این است که بحران پیش نیاید چرا که وقتی عقد منعقد شد باید برای مشکل چاره اندیشی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید