اختلافات خانوادگی شایع ترین دلیل تماس با سامانه 1480 است

وی افزود: شایع ترین علت کم شنوایی در کودکان بیماری های گوش، حلق و حنجره است که در صورت عدم درمان این مشکلات در سنین پایین؛ می تواند منجر به ناتوانی در سنین بالا شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بسیاری از مشکلات شنوایی در نوزادان به حدی نیست که والدین متوجه آن شوند. بنابراین، آگاه سازی خانواده ها برای تشویق و افزایش انگیزه آنها برای بررسی فرزندان ضروری است.

وی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر آگاهی خانواده ها افزایش یافته و بیش از گذشته به غربالگری کودکان علاقه مند هستند.

ارائه خدمات مشاوره ای به 23 هزار نفر در سال گذشته

دهباشی پور با بیان اینکه تنبلی چشم ممکن است از دوران کودکی به دلایل مختلف یا مادرزادی ظاهر شود، گفت: وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 45 هزار و 755 کودک 3 تا 6 ساله و امسال نیز هزار و 385 کودک قزوینی از نظر بینایی معاینه شدند.

وی بیان کرد: همه استان ها در حوزه غربالگری تحت پوشش هستند، اما در حوزه مداخلات پیگیری خانواده درمان و آموزش، مناطقی مانند تاکستان که ازدواج های فامیلی وجود دارد، از جمله مراکزی هستند که نیاز دارند. مداخلات بیشتر است و در این راستا اقدامات بر اساس مناطق با شیوع بالاتر معلولیت ها تفاوت هایی دارند.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه مشاوره ژنتیک نیز طرح غربالگری با عنوان پایش شیوع معلولیت 14 هزار نفر را در سال 1400 داشتیم که بیشترین اقدامات در سال گذشته انجام شده و اقدامات درمانی سال 1401 در حال انجام است. .

اعتیاد و خیانت از مهمترین دلایل طلاق زوجین است

وی بیان کرد: در هزار و 400 نفر 1157 نفر مشاوره ژنتیک دریافت کردند. وی گفت: در سال جاری تاکنون 650 اقدام در زمینه مشاوره ژنتیک انجام داده ایم.

دهباشی پور گفت: سال گذشته 23 هزار و 126 نفر از خدمات مشاوره ای در حوزه های مختلف بهره مند شدند و در سه ماهه نخست امسال 6 هزار و 160 نفر مشاوره شدند.

وی بیان کرد: سال گذشته 36 هزار تماس و مشاوره از طریق صدای مشاور 1480 انجام شده است که این آمار در سه ماهه امسال 7 هزار و 561 تماس و مشاوره است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: اختلافات و مشکلات خانوادگی و اعتیاد شایع ترین موضوعات مطرح شده در یک هزار و 480 تماس بوده و اعتیاد و خیانت از عوامل موثر در طلاق زوجین در سال های اخیر بوده است.

مرکز بیماران روانی در منطقه ایجاد می شود

وی گفت: 35 مرکز توانبخشی شبانه روزی در استان قزوین وجود دارد که در سال 1401 مرکز مراقبت سلامت روان در استان راه اندازی می شود.

دهباشی پور خاطرنشان کرد: حق پرستاری یکی از الزامات جامعه هدف برای مراقبت های اجتماعی است و در سال گذشته 712 مورد حق پرستاری یک میلیون تومان در ماه پرداخت شد که در سه ماهه نخست امسال به 715 مورد رسید.

وی بیان کرد: امیدواریم اعتبار لازم برای پرداخت حق مراقبت برای همه خانواده های واجد شرایط تامین شود و در حال حاضر بیش از 4000 معلول جسمی، حرکتی، ذهنی و ذهنی شدید و بسیار شدید نیازمند از دغدغه ها داریم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از پرداخت مستمری به 22 هزار بیمار خبر داد و گفت: اعتبار اجتماعی بهزیستی استان در سال گذشته 34 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 1398 حدود 6 میلیارد افزایش داشته است و امسال پیشنهادی که در ابتدا 40 میلیارد تومان تصویب شده است در همین بحث سال گذشته در کشور مجموع اعتبارات تخصیص یافته بیش از 35 میلیارد افزایش یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید