۱۶۰ سال زندان و ۱۴۸۰ ضربه شلاق برای معترضان آب در چهارمحال و بختیاری؟

۱۶۰ سال زندان و ۱۴۸۰ ضربه شلاق برای معترضان آب در چهارمحال و بختیاری؟

روز جدید : سه اتهام «معاونت در اغتشاش عمومی از طریق تحریک مردم»، «اخلال در نظم عمومی» و «مشارکت در تخریب اموال دولتی و عمومی» به ۳۷ نفر از متهمان پرونده انتقال آب سبزکوه. در بروجن برپا شد.

برخی منابع خبری مدعی هستند 22 معترض در طرح انتقال آبی سبزکوه به بروجن در استان چهارمحال و بختیاری مجموعا به 160 سال حبس تعزیری، 1480 ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم شده اند. این ادعا هنوز از سوی قوه قضائیه تایید یا تکذیب نشده است.

گفته می شود شاکیان پرونده سازمان آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در عکس دادخواست صادره از دادگاه کیفری دو شهرستان بروجن هستند.

برای 37 نفر از متهمان پرونده انتقال معترضان به پروژه آب سبزکوه بروجن، سه فقره اتهام «معاونت در نظم عمومی»، «اخلال در نظم عمومی» و «مشارکت در تخریب اموال دولتی و عمومی» تشکیل شد.

پروژه تونل آب سبزکوه یکی از چهار پروژه چالش برانگیز انتقال آب و سدسازی در چهارمحال و بختیاری است که از سال های گذشته قبل از دریافت مجوزهای قانونی و تاییدیه های زیست محیطی آغاز شد.

به گفته کارشناسان، این پروژه محیط زیست مناطق حفاظت شده سبزکوه و چغاخور و چشمه های طبیعی این مناطق را به شدت به خطر انداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید