اشتغال 66 درصدی زندانیان چهارمحال و بختیاری / اجرای طرح غربالگری روانی 100 درصد ورودی های زندان


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808029

مدیرکل زندان های چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه اشتغال زندان ها بر اساس سیاست های اتخاذ شده در سال جاری 66 درصد از محکومان در سه بخش نشستن در داخل زندان، کار در کارگاه های داخل زندان و کار در خارج از زندان مشغول به کار هستند. زندان.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا حیدری مدیرکل زندانهای چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی با اشاره به فراوانی جرایم کیفری در استان گفت: در حال حاضر جرایم مواد مخدر با 43.7 درصد، رتبه دوم با جرایم سرقت با 19.55 درصد، سوم جرایم علیه افراد و اطفال با 14.44 درصد است. «و جرایم مالی با فراوانی هفت درصد در رتبه چهارم قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه در ده ماهه امسال 4057 مورد مرخصی اعطا شده است که نسبت به سال قبل 38 درصد افزایش نشان می دهد، گفت: نظارت الکترونیکی اعمال شد که نسبت به سال قبل 152 درصد افزایش داشته است. و ما در رتبه پنجم کشور هستیم.


حیدری با اشاره به تحقیقات انجام شده گفت: از این حیث موفق شدیم در سطح سازمانی مقام سوم کشوری را کسب کنیم و همچنین در زمینه کتابخانه های مشارکت کننده بالاترین رتبه استانی را کسب کردیم.


رئیس زندانهای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات کاسته کننده در زندانهای استان یادآور شد: 665 پرونده صلح و سازش بین زندانیان و شکات شناسایی شده که منجر به رضایت 8 مورد برای محکومان کساء شده است. این افراد از زندان آزاد شدند.


وی خاطرنشان کرد: در ده ماهه سال 1400 در مجموع یک هزار و 177 بازدید توسط قضات در استان انجام شده است.


مدیرکل زندان های چهارمحال و بختیاری به جذب زندانیان اشاره کرد و افزود: داخل زندان و کارهای خارج از زندان مشغول هستند.


وی از شرکت یک هزار و 497 نفر در دوره های حرفه آموزی خبر داد و گفت: بخشی از اشتغال زندانیان این حوزه است.


حیدری در خصوص مراقبت های بهداشتی در زندان ها اذعان داشت: 19 هزار و 586 ویزیت عمومی، هزار و 346 ویزیت دندانپزشکی و 413 ویزیت تخصصی برای زندانیان و 381 نفر اعزام زندانی به مراکز درمانی استان داشتیم. تشخیص پزشکان ثبت شده است.


مدیرکل زندانهای چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در حوزه روانشناسی در حوزه آسیب شناسی رفتار زندانیان در بدو ورود طرحی تحت عنوان غربالگری روانی برای 100 درصد زندانیان اجرا کردیم. تاکنون 5246 مورد و نتایج آن محقق شده است یعنی بیش از 12 درصد افراد مورد مطالعه در این غربالگری دارای مشکلات رفتاری و روانی هستند که از طریق اصول مربوطه در خصوص درمان و خدمات روانشناختی به آن پرداخته شده است.


حیدری ادامه داد: 759 مددجو در زندان تحت آموزش روانشناسی و مهارت های اساسی زندگی قرار گرفتند.


وی با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان در دهه اول امسال تاکید کرد: 128 زندانی جرائم مالی غیرعمد که بیش از 25 میلیارد تن بدهی آنها با همکاری ستاد دیه، خیرین و مشارکت مشتریان و آزادی آنها بالغ می شود. مظنونین از زندان آزاد شدند.


مدیرکل زندان های چهارمحال و بختیاری از اقدام انجمن های حمایت از زندانیان این استان برای آزادی 55 زندانی که بدهی دارند و توان پرداخت آن را ندارند خبر داد و گفت: در این مدت مجموعاً یک میلیارد و 150 میلیون تومان انجمن ها اعتبار دارند. به منظور حمایت از زندانیان تشکیل شده است و در مجموع 890 خانواده زندانی تحت پوشش این انجمن ها هستند که از این تعداد 680 خانواده در کمیته امداد امام خمینی (ره)، 32 خانواده در مددکاری اجتماعی و در نهایت پس از این انجمن ها برای 100 خانوار تسهیلات خدمات بانکی دریافت می کنند. .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید