نیاز به غربالگری 57 هزار کودک 3 تا 6 ساله در طرح بینایی سنجی چهارمحال و بختیاری


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900609

علی نصیری گفت: 57 هزار کودک 3 تا 6 ساله در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تاکنون تنها 11 هزار کودک در طرح بینایی سنجی شرکت کرده و مورد معاینه قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی نصیری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز; وی گفت: طرح پیشگیری از سل چشمی از اردیبهشت ماه تا پایان سال اجرا می شود اما متاسفانه این طرح مورد پذیرش خانواده های چهارمحال و بختیاری قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها باید نسبت به این موضوع حساس بوده و فرزندان خود را در اسرع وقت به مراکز بینایی سنجی بیاورند، تصریح کرد: این طرح شامل کودکان 3 تا 6 سال می شود زیرا این دوران طلایی است که کودکان در صورت بروز مشکل می توانند تحت درمان قرار گیرند.

نصیری با بیان اینکه استقبال مردم از طرح پیشگیری از سل چشمی کودکان در این استان کم است، گفت: 57 هزار کودک 3 تا 6 ساله در این استان وجود دارد که از این تعداد تاکنون تنها 11 هزار کودک غربالگری شده اند.

وی با تاکید بر اینکه تنبلی چشم کودکان تا سن 6 سالگی قابل درمان است، گفت: در صورتی که خانواده ها در مدت زمان تعیین شده فرزندان خود را به مراکز معاینه چشم اعلام شده نیاورند، ممکن است کودک دچار تنبلی چشم شده و پس از آن، بینایی وی کاهش یابد. از دست داد.دستی بده

نصیری خاطرنشان کرد: 35 مرکز زندگی مثبت و 10 مرکز شهری وجود دارد که طرح بینایی سنجی در این استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله خانواده ها باید فرزندان خود را برای اجرای این طرح به مراکز ببرند، تصریح کرد: هر کودک باید 4 سال متوالی طرح بینایی سنجی را انجام دهد.

نصیری گفت: چشم کودک ممکن است زیبا به نظر برسد اما سل چشم دارد که به راحتی قابل تشخیص نیست و باید در مرکز معاینه چشم معاینه شود و از وضعیت سلامتی او مطلع شود.

وی با اشاره به اینکه اگر تنبلی چشم را در مرحله اولیه تشخیص دهیم، کار آسان‌تر و درمان معمولاً سریع‌تر انجام می‌شود، گفت: یکی از روش‌های درمان این مشکل این است که چشم‌پزشک که سالم است، آن را با دستگاه مخصوص می‌بندد. چسب تنبلی چشم برای وادار کردن مغز به دیدن با تنبلی چشم، درمان با این روش چند ماه تا چند سال طول می کشد.

نصیری بیان کرد: روش دیگر درمان این است که پس از تشخیص علل تنبلی چشم، اگر این تنبلی ناشی از عیوب انکساری چشم باشد، می توان درمان را با عینک یا لنز انجام داد، اما در صورتی که تنبلی چشم تنها ناشی از آن باشد. در صورت بروز انحراف چشم، تنها روش درمان جراحی است.

وی با اشاره به اینکه کمک های اجتماعی تا سقف 500 هزار تومان به افراد نیازمند کمک می کند، گفت: کمک های اجتماعی تا سقف 800 هزار تومان برای هزینه درمان جراحی به افراد نیازمند کمک می کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید