اجرای برنامه های غربالگری بینایی و شنوایی برای نوزادان و کودکان 3 تا 5 ساله را شروع کنید


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1834912

معاون بهزیستی و پیشگیری از توسعه استان کوم اعلام کرد؛

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان کوم گفت: اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان 3 تا 5 ساله در کوم آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد علیمرادی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده، وی گفت: برنامه های غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان 3 تا 5 ساله با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراکز غربالگری و مراکز غربالگری مستقر در مراکز زندگی مثبت زیر نظر بهزیستی قم آغاز شد.


وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح ها خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تنبلی چشم در اکثر موارد هیچ علامتی ندارد و چشم کودکان اگرچه سالم و طبیعی به نظر می رسد اما از سلامت و بینایی کافی برخوردار نیست تنها راه پیشگیری است. . تشخیص زودهنگام عوامل ایجاد کننده بهترین زمان برای تشخیص و درمان زیر 5 سال است.


توسعه پیشگیری بهزیستی قم همچنین از کم شنوایی به عنوان یکی از شایع ترین اختلالات رشدی در کودکان یاد کرد و افزود: این اختلال که با غربالگری زایمان قابل تشخیص است، یکی از عوامل مهم کم شنوایی نیز از مواجهه با صدای بلند و غیرعادی است. شيوع آن در سنين پيش دبستاني و مدرسه افزايش مي يابد و اگر كودكان كم شنوايي را به موقع تشخيص ندهند و تشخيص ندهند، عواقب گسترده اي براي هوش، رشد، زبان، گفتار، عاطفي و اقتصادي به همراه خواهد داشت، بنابراين ضايعات شنوايي مخفي است. شخصیت از طریق غربالگری شنوایی از سلامت کودک خود آگاه باشید.


علیمردانی گفت: مراکز و پایگاه های غربالگری و پایگاه های غربالگری در مراکز زندگی مثبت تحت نظارت مراقبت های اجتماعی همه روزه آماده ارائه خدمات فوق هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید