17 مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در استان کرمانشاه / کاشت حلزون شنوایی وجود دارد.


ساعت: 16:59
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843212

فرحناز محمدی از فعالیت 17 مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در کرمانشاه خبر داد و گفت: کاشت حلزون شنوایی بیش از 3 سال است که در استان انجام می شود و نیازی به ارجاع نوزادان و نوزادان به استان های دیگر نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحناز محمدی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: یکی از فعالیت هایی که در معاونت پیشگیری از معلولیت های مشترک المنافع انجام می شود و به صورت مستمر در طول سال انجام می شود، طرح غربالگری شنوایی نوزادان و خردسالان است. “

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: یکی از مهمترین اهداف این طرح تشخیص به موقع مشکلات شنوایی و مداخله به موقع است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 24 هزار و 915 نوزاد را در ابتدا معاینه کردیم که 54 نوزاد تشخیص نهایی و 24 نوزاد برای سمعک و کاشت حلزون بستری شدند.

محمدی گفت: بیش از سه سال است که کاشت حلزون در استان انجام می شود و نیازی به ارجاع نوزادان و نوزادان به استان های دیگر نیست.

وی از فعالیت مرکز کاشت حلزون شنوایی نغمه خبر داد و بیان کرد: این مرکز اقدامات توانبخشی قبل و بعد از کاشت حلزون شنوایی را انجام می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: سال گذشته افزایش ظرفیت یارانه در این مرکز داشتیم و در تلاش هستیم تا این آمار را با توجه به نیاز استان به بیش از 50 نفر برسانیم.

وی گفت: هم اکنون 17 مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در کرمانشاه و شهرستان های استان کرمانشاه فعال است.

محمدی گفت: با توجه به حساسیت این موضوع، شنوایی سنجی در تمامی زایشگاه ها بلافاصله پس از تولد انجام می شود و تقریبا 100 درصد نوزادان شنوایی سنجی هستند و نوزادی نداریم که غربالگری شنوایی برایش انجام نشود.

وی گفت: بر اساس عوامل خطر، پس از آزمایشات انجام شده توسط نوزاد، در صورت وجود مشکلی مانند کم شنوایی، به متخصص سمعک، کاشت حلزون یا جراحی ارجاع داده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید