با ارائه خدمات به 100 هزار نفر در بهزیستی چهارمحال و بختیاری، 25 هزار نوزاد در استان از نظر شنوایی و بینایی غربالگری شدند.


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882550

علی نصیری گفت: جمعیت خانوارهای تحت پوشش کمک های اجتماعی حدود 50 هزار خانوار است اما از منظر فردی حدود 100 هزار نفر تحت پوشش کمک های اجتماعی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی نصیری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران گفت: بهزیستی یکی از سازمان هایی است که اصول آن برگرفته از حضور، همکاری و همراهی مردم است.

وی با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی به دو دسته تقسیم می شود، تصریح کرد: یک دسته از این فعالیت ها برای عموم مردم و بخشی از آن برای گروه های خاص است که تحت پوشش قرار می گیرند.

نصیری یادآور شد: در سازمان بهزیستی اجتماعی فعالیت های مرتبط با جامعه در حیطه پیشگیری است و خدمات تخصصی از طریق مراکز کنترل شده به صورت غیردولتی و دولتی ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمعیت خانوارهای تحت پوشش کمک های اجتماعی حدود 50 هزار خانوار است اما از بعد فردی حدود 100 هزار نفر تحت پوشش کمک های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه 15 هزار نفر تحت عنوان مستمری بگیران در مراقبت های اجتماعی ثبت نام می کنند و ماهانه یارانه آنها پرداخت می شود، یادآور شد: 594 مرکز عملیاتی دولتی و غیردولتی در این استان خدمات ارائه می دهند.

نصیری با بیان اینکه ارائه مشاوره یکی از خدمات اجتماعی برای عموم مردم است، تصریح کرد: این سازمان با ایجاد مراکز مشاوره مداخلات مشاوره ای را انجام می دهد و ارائه خدمات در این مراکز برای مراجعان عمومی یا رایگان است.

وی با اشاره به ارائه یک هزار و 480 خدمات مشاوره در اقصی نقاط استان به صورت تلفنی، افزود: در هزار و 400 مورد، حدود 26 هزار تماس با این مراکز داشتیم و برای سه ماهه نخست سال 7 هزار و 500 تماس ثبت شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: خدمات مشاوره از طریق تلفن گویا کشور ارائه می شود و کارشناسان بهزیستی کشور پاسخگوی فرد هستند.

وی مشاوره ژنتیک را از دیگر خدمات اجتماعی می داند و بیان می کند: غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام برای مشکلات شنوایی 10 هزار نوزاد و غربالگری بینایی سه تا پنج ساله برای 15 هزار نفر از دیگر خدمات اجتماعی است. در سال گذشته 1200 پرونده تشکیل و مشاوره در خصوص مشکلات طلاق در مراکز 15 گانه این سازمان ارائه شد و می توان گفت 60 تا 70 درصد خانواده ها به زندگی بازگشته اند.

نصیری تصریح کرد: سازمان مردم نهاد حامیان سلامت روان جمعیت همیاران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و با حمایت سازمان بهزیستی فعال است و در راستای ارتقای سلامت روان جامعه فعالیت های خود را انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید