10 هزار نوزاد و کودک مورد غربالگری سلامت شنوایی قرار گرفتند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان :

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از غربالگری سلامت شنوایی حدود 10 هزار نوزاد و کودک در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی دلاوری در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری روز جهانی ناشنوایان گفت: از این تعداد، 5622 نوزاد و4334 کودک در مراکز و پایگاه های بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان مورد غربالگری سلامت شنوایی قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد، 12 مورد کم شنوا و ناشنوا تا کنون شناسایی شده است که در حال حاضر روند درمانی و توانبخشی خود را سپری می کنند.

دلاوری، با اشاره به غربالگری سلامت شنوایی ۷۶۰۹ نوزاد و کودک در شش ماهه ابتدای سال جاری تصریح کرد: کم شنوایی و ناشنوایی بر سایر ابعاد زندگی فرد نظیر شکل گیری گفتار، تعامل رفتاری، سطوح یادگیری و آرامش خانواده  هاتاثیر می گذارد.

وی، خواستار بررسی سلامت شنوایی نوزادان خود از بدو تولد تا 28روزگی در کلینیک ها ی طرف قرارداد  اداره بهزیستی شد و اظهار داشت: در کشور ایران از هر یکهزار تولد زنده دو نوزاد مبتلا به کم شنوایی وناشنوایی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در کودکان بدو ورود به مدرسه دو ونیم درصد، درکودکان مدرسه ای  11تا 15 درصد و در بزرگسالان 60تا 70سال 42 درصد از آسیب های شنوایی رنج می برند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید