غربالگری شنوایی سنجی 4000 نوزاد شهرستان بوینارودی در نیمه اول سال جاری


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910637

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد:

علی عفتی زاده گفت: در خراسان شمالی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت تمامی نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان ها توسط کارشناس شنوایی سنجی چک و معاینه می شوند. بجنورد در 6 ماهه نخست سال با 4368 شنوایی سنجی بیشترین تعداد شنوایی سنجی را داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عفتی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک با بیان اینکه آزمایشات شنوایی سنجی روی تمامی نوزادان در بیمارستان ها انجام می شود، گفت: امکان انجام آزمایش شنوایی سنجی برای نوزادانی که کم شنوایی دارند وجود دارد. این اجازه می دهد در بدو تولد یا در چند هفته اول پس از تولد معاینه آغاز شود و در صورت لزوم اقدامات درمانی برای آنها انجام شود.

وی افزود: در خراسان شمالی بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، تمامی نوزادان در بیمارستان ها توسط کارشناسان شنوایی سنجی بررسی و معاینه می شوند و در 6 ماهه نخست امسال، بجنورد با 4368 نوزاد بیشترین شنوایی سنجی را داشته است. .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: 143 نوزاد به دلیل مشکوک بودن شنوایی سنجی برای تشخیص نهایی به پزشک مراجعه کردند که از این تعداد 57 نوزاد تحت درمان مداخله ای قرار گرفتند.

عفتی زاده تصریح کرد: تعداد ارزیابی های شنوایی نوزادان از بدو تولد بستگی به شرایط پزشکی مادر و کودک دارد و تعداد این آزمایشات توسط کمیته جهانی شنوایی نوزاد و کودک تعیین می شود که از بدو تولد تا یک ماهگی است. سه ماه، شش ماه و یک سال تمام شد.

وی بیان کرد: در مجموع چهار آزمایش شنوایی حلزون (تست OAE) و حداقل یک آزمایش شنوایی عصبی-مغزی (تست ABR) برای نوزاد انجام شود که اجباری است و خانواده ها برای غربالگری به مراکز شنوایی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید