شناسایی بیش از 1800 کودک مشکوک به اختلال بینایی در استان قزوین / بیش از 25000 کودک قزوینی از نظر بصری مورد ارزیابی قرار گرفت

وی افزود: “با توجه به این که یک کودک معلول نه تنها هزینه های زیادی را به خانواده و دولت و زندگی دشوار کودک تحمیل می کند ، بلکه کل خانواده را نیز متزلزل می کند.” بنابراین ، برای جلوگیری از تنبلی چشم ، اجرای برنامه غربالگری بینایی بسیار مثر است.

معاون پیشگیری از بهزیستی وزیر قزوین در مورد هدف اجرای طرح غربالگری بینایی گفت: برنامه غربالگری و تشخیص زودرس آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان 3 تا 6 سال به منظور کاهش فراوانی آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع در عصر طلایی انجام می شود ، یعنی. زیر 5 سال

برای جلوگیری از تنبلی چشم ، از برنامه غربالگری بینایی استفاده کنید

وی افزود: برنامه غربالگری بینایی در سه سطح اجرا می شود و در سطح اول کودکان از طریق بینایی از طریق نمودار E یا دستگاه غربالگری بینایی در پایگاه های غربالگری یا به صورت متحرک در مناطق روستایی مورد معاینه قرار می گیرند.

غلامرضایی تصریح کرد: در صورت عدم همکاری کودک یا مشکوک بودن وی به چشم پزشک درجه دو ارجاع داده می شود و پس از تعیین وضعیت کودک در صورت لزوم به سطح سوم یعنی. دکتر ، برای معاینات تخصصی تر

وی گفت: کودکانی که در طول طرح تنبلی چشم از نظر بینایی مورد آزمایش قرار می گیرند ، در صورت نیاز به کمک عینک و جراحی چشم مورد حمایت سازمان اجتماعی قرار می گیرند.

اندازه گیری بینایی کودکان در 70 پایگاه ثابت و سیار

این مقام مسئول تصریح کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی کودکان 3 تا 6 سال از 15 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان قزوین آغاز شد.

وی گفت: برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان هر ساله در ماه نوامبر برگزار شد که امسال هنوز به دلیل شیوع بیماری کووید 19 و احتمال تشدید مجدد آن برای بیشترین زمان و فرصتی را برای تحقق فراهم می کند. و اهداف تعیین شده ، زمان اجرا به ماه مه تغییر می کند.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: بررسی بینایی کودکان طبق برنامه ریزی ها از 15 اردیبهشت آغاز و تا پایان امسال ادامه دارد.

وی افزود: امسال همه مراکز زندگی مثبت به عنوان پایگاه دائمی غربالگری بینایی عمل می کنند. همچنین از طریق معرفی این مراکز در دانشگاه علوم پزشکی ، از این پس کودکان 4 ساله به مراکز بهداشتی ارجاع داده می شوند و به این مراکز غربالگری بینایی ارجاع داده می شوند.

شناسایی بیش از 1800 کودک مشکوک به اختلال بینایی

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: برنامه های غربالگری پیشگیری از معلولیت طبق پروتکل های تدوین شده توسط بهزیستی و خانواده های کشور اجرا می شود ، با توجه به اهمیت این پروژه برای جلوگیری از نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی. ، پروتکل ها باید رعایت شود. پایگاه های تعیین شده در هر شهر و از سلامت چشم فرزند خود اطمینان حاصل کنید.

وی گفت: محافظ صفحه نمایش به طور منظم و تلفن همراه کودکان را در 70 پایگاه در روستاها در شهرها و روستاها بررسی می کند. تا کنون 25 هزار و 842 کودک مورد معاینه قرار گرفته و از این تعداد یک هزار و 871 کودک مشکوک برای انجام معاینات تکمیلی توسط بیناب سنج شناخته شده اند که هدف قرار گرفته اند.

بسیاری از کودکان برای معاینه چشم دیده نمی شوند

غلامرضایی افزود: به نظر می رسد با توجه به تعداد 60 هزار کودک مشمول طرح ، هنوز تعداد زیادی از کودکان برای معاینه نیامده اند و دلیل اصلی آن نگرانی خانواده ها از شیوع بیماری کرون است. باید غربالگری بصری انجام شود خوب.

وی در پایان گفت: مطالعه کودکان در پایه های مراکز زندگی مثبت در شهرهای استان با استفاده از نمودار E انجام می شود و کودکان 3 ساله با دستگاه مورد بررسی قرار می گیرند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید