طرح سنجش سلامت تازه واردان قزوینی در 20 بانک اطلاعاتی اجرا می شود/ اختلالات بینایی شایع ترین مشکل تازه واردان

وی افزود: مدیران مدارس از نیمه خردادماه می توانند برای طرح جدید سنجش سلامت دانش آموزان نوبت دهی کنند.

رئیس اداره اورژانس آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانشجویان جدیدالورود شامل سنجش بینایی سنجی، شنوایی سنجی، آمادگی تحصیلی، معاینات پزشکی عمومی، بهداشت دهان و دندان، سنجش قد و وزن، شاخص توده بدنی. ، ارزیابی تناسب اندام موتور و غربالگری این اوتیسم است.

وی گفت: برای اجرای طرح سنجش سلامت 20 پایگاه اولیه و سیار در تمامی نواحی آموزشی شهرستان ها و نواحی و همچنین یک پایگاه تخصصی در مرکز استان قزوین پیش بینی شده است.

پیش بینی آزمون 20000 دانش آموز کلاس اولی در استان قزوین


احمدی گفت: معاینات عمومی پزشکی در پایگاه های جامع سلامت با مراجعه به خانواده و تکمیل چرخه ارزشیابی انجام می شود که مدیر در سامانه ارزشیابی نتیجه را می بیند و نیازی به بازگشت خانواده به مدرسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: امسال 25 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان قزوین وارد می شوند که 5 هزار نفر از آنها پاییز سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند و دیگر نیازی به سنجش مجدد ندارند زیرا اطلاعات سلامت آنها در سامانه ثبت شده و در دسترس است. مدیران مدارس.

این مقام مسئول بیان کرد: تمامی 20 هزار نفری که از نظر سلامت سنجش نشده اند و باید در اول مهرماه سال جاری در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند باید با مراجعه به مدارس به پایگاه های سنجش اولیه مراجعه کنند و توسط مدیران برنامه ریزی شده است. ارزیابی سلامت این افراد اجباری است.»

وی بیان کرد: هزینه سنجش سلامت امسال 60 هزار تن است که 15 درصد افراد تحت پوشش استان حق داریم با مدارس و معتمدین محلی این قیمت را نیم بها در نظر بگیرند. همچنین برای 5 درصد از مشمولان این طرح رایگان خواهد بود.




ارزشیابی 1100 نوآموز عشایری استان قزوین کاملا رایگان است

احمدی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده علاوه بر سنجش سلامت رایگان 5 درصد دانش آموزان تحت پوشش، سنجش دانش آموزان عشایری استان نیز که تقریباً یک هزار و 100 نفر است، کاملا رایگان است.

وی با اشاره به نتایج سنجش سلامت ارزیابان طی یک سال گذشته گفت: سال گذشته 15 درصد از مشمولان این طرح به پایگاه های تخصصی معرفی شدند و 8 درصد نیز به سمت آمادگی تحصیلی هدایت شدند که نزدیک به نیمی است. درصد کمتر از میانگین کشوری است.»

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین افزود: بر اساس نتایج طرح جدید سنجش دانش آموزی در سال گذشته 3 درصد از مشمولان به شنوایی تخصصی معرفی شدند که با میانگین کشوری مطابقت دارد.

وی افزود: ارزیابی بینایی سنجی سال گذشته نشان داد که 7.2 درصد از دانشجویان جدیدالورود تحت طرح سلامت جسمانی به پایگاه تخصصی ارجاع شده اند که دو برابر میانگین کشوری است.

احمدی در پایان گفت: متأسفانه چندین سال است که این آمار در استان قزوین تکرار می شود و آسیب شناسی موضوع توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و نتایج، دلایل این مورد را بیان می کند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید