طرح ارجاع در صندوق بیمه همگانی سلامت در سرخس اجرا می شود/ 65 درصد سرخس از بیمه سلامت بهره مند هستند.

ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789837

خالقی گفت: طرح نظام ارجاع در قالب پزشک خانواده شهرستانی از محل صندوق بیمه همگانی سلامت ساراس اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزت حلگی رئیس بیمه سلامت سرخس در گفت و گو با صبح توس گفت: بیمه سلامت سرخس به عنوان زیر مجموعه بیمه سلامت خراسان رضوی با مهمترین محورهای ماموریت یعنی توسعه و پوشش همگانی بیمه سلامت افراد، ایجاد دسترسی منصفانه ارائه خدمات بهداشتی و حفظ و ارتقای سلامت بیمه شدگان تحت پوشش این شهرستان.

وی خاطرنشان کرد: از کل جمعیت 104 هزار نفری این شهرستان، 68 هزار نفر بالای 65 درصد جمعیت شهرستان به عنوان بیمه شده تحت پوشش خدمات این اداره هستند.

رئیس بیمه سلامت سرخس گفت: بیمه شدگان تحت پوشش این شهرستان در قالب 5 صندوق بیمه کارکنان دولت، سایر صنوف، بیمه سلامت همگانی، بیمه سلامت ایرانیان، بیمه روستایی و عشایری از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.

خالقی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران از سال 1377 گام های اساسی در جهت ایجاد دولت الکترونیک برداشته است. اجرای 100 درصدی طرح واجد شرایط بودن، اجرای سامانه هدایت الکترونیکی، همکاری در اجرای طرح تحول سلامت و تامین بخشی از منابع مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی و بهداشت و درمان استان از سال 93، حذف کامل چاپ کاغذی در سال جاری و اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک نویسی در بخش دولتی یکی از این مراحل است.

وی ادامه داد: هم اکنون مقرر شده است که اجرای طرح ارجاع پزشک خانواده به صندوق بیمه همگانی رایگان سلامت از ابتدای دی ماه سال جاری در شهرستان سراس آغاز شود.

رئیس سازمان بیمه سلامت سرخس گفت: هدف از اجرای این طرح خرید خدمات سلامت از طریق سامانه همسان سازی و همچنین پیگیری نظام ارجاع در صندوق بیمه همگانی سلامت برای ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات سلامت است.

خالقی بیان کرد: بیمه شدگان صندوق سلامت عمومی به کسانی گفته می شود که به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفته اند و حق مراجعه فقط به مراکز دولتی – دانشگاهی برای خدمات درمانی را دارند و از ابتدای دی ماه با اجرای خانواده. طرح. دکتر و سامانه ارجاع به صندوق بیمه همگانی سلامت این بیمه شدگان برای خدمات تخصصی به پزشک خانواده آنها قابل هدایت است.

اعلام می‌دارد: پزشک خانواده با تشکیل پرونده بهداشتی برای این بیمه‌شدگان، در صورت نیاز، آنها را برای دریافت خدمات سطح 2 به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهد. پزشکان مشمول این طرح شامل 6 پزشک عمومی، 2 پزشک اطفال و یک درمانگاه خصوصی می باشند.

رئیس اداره بیمه سلامت سرخس با تاکید بر اینکه بیمه شدگان می توانند از طریق کد دستوری № 1666* از پزشک خانواده خود اطلاعات کسب کنند، گفت: اجرای نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی موجب کاهش هزینه های درمانی بیمه شدگان و سازمان می شود. و باعث عملکرد بهتر شود.فرایندهای پزشکی بیمه شده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید