ایجاد بیمه سلامت، دستاورد انقلاب در راستای تحقق عدالت اجتماعی / پوشش 51 درصد جمعیت استان زنجان در بیمه سلامت


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807617

مدیرعامل بیمه سلامت زنجان گفت: پوشش جامعه در بیمه سلامت در راستای برقراری عدالت اجتماعی است که همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) بوده و از اهداف پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یعقوب شیویاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چنین بیمه ای نداشتیم که مردم و فقط مسئولین دولتی را تحت پوشش قرار دهد و این درصد بسیار محدودی بود که در صورت مراجعه به مراکز بهداشتی دولتی دارای دفترچه پزشکی بودند که شامل خدمات می شد. “

وی با اشاره به ایجاد بیمه سلامت یا بیمه سلامت به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد بیمه سلامت در سال 1373 در سال 1374 تاسیس شد که این سازمان در سراسر کشور راه اندازی شده است. و در تمام استان ها

شیویاری افزود: ابتدا کارکنان دولت و چند سال بعد سایر گروه ها، خانواده های شهدا و تعدادی از جانبازان تحت پوشش بیمه سایر گروه ها قرار گرفتند و به مرور زمان بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کشور، دهقانان عزیز طیف وسیعی را تحت پوشش بیمه قرار دادند. اعضای جامعه.”

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه کارت روستا ابتدا در اختیار روستاییان قرار گرفت، گفت: روستاییان تنها با مراجعه به مراکز درمانی دولتی، دانشگاهی و بیمارستانی می توانند در مدت بستری و خدمات سرپایی از این کارت استفاده کنند. سپس از آنجا به روستاییان کارت‌های خوداشتغالی داده شد که می‌توان از آن برای بازدید از مراکز دولتی استفاده کرد.

وی بیان می کند: صندوق خوداشتغالی زمانی تشکیل شد که متقاضی به تشخیص خود و با پرداخت مبلغی بیمه شده بود.

شیویاری با بیان اینکه در طول زمان طیف وسیعی از دانشجویان و دانش پژوهان نیز تحت پوشش صندوق های مختلف این سازمان قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: خدمات در حوزه بیمه سلامت جامعه تحت پوشش.


6fb72e0f 64eb 4999 b9c6 a79ef44e491e خبر خاکستری


* بهترین بسته های خدماتی به دهقانانی ارائه می شود که قبل از پیروزی انقلاب وجود نداشتند

وی با بیان اینکه روستاییان قبل از بیمه شدن هیچ گونه خدمات بیمه ای دریافت نمی کردند، گفت: متأسفانه روستاییان با فروش دام خود هزینه درمان خود را پرداخت کردند و این یکی از مشکلات جامعه بود.

این مسئول با بیان اینکه روند درمان روستائیان از سال 95 و ایجاد بیمه سلامت به تدریج رو به بهبود بوده است، افزود: روستاییان بخش زیادی از جمعیت را پوشش می دهند و معمولاً تعداد زیادی از آنها به ویژه در زمان اپیدمی کرونا در بیمارستان بستری می شوند. بیشترین هزینه را برای دهقانان پرداخته اند، زیرا جمعیت دهقانان بیمه شده از سایر اقشار بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بهترین خدمات در حوزه بیمه سلامت و کمک های درمانی به جامعه روستایی ارائه می شود، تصریح کرد: با گذشت زمان بسته های بسیاری از خدمات به جامعه هدف بیمه سلامت به ویژه کشاورزان غیر روستایی ارائه شده است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردها و برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بیماران خاص قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحت پوشش بیمه نبودند و این بیماران متحمل هزینه های زیادی شدند، گفت: امروز به برکت وجود سازمان بیمه سلامت 5 بیماری خاص از جمله دیالیز، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی گفت: در برخی موارد خدمات ویژه ای به بیماران خاص ارائه می شود و بیشتر این خدمات رایگان است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این خدمات را نداشتیم.

شیویاری با اشاره به ساختار فیزیکی و وجود دفاتر بیمه سلامت در تمامی استان ها و شهرهای بزرگ کشور خاطرنشان کرد: شغل های زیادی در این زمینه ایجاد شده است و همه همکاران به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا خدمات مطلوبی را به جامعه ارائه دهند. در راستای برقراری عدالت اجتماعی است که همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) بوده و از اهداف پیروزی انقلاب اسلامی نیز می باشد.


39983d47 ac32 4848 bc72 89b30580a677 خبر خاکستری


* شاخص ترین اقدامات بیمه سلامت در استان زنجان

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به شاخص ترین اقدامات اداره کل در سال 1400 گفت: طرح نسخه و نسخه الکترونیک، طرح مشمولیت، طرح تبادل الکترونیک و پردازش مدارک پذیرش شده در بیمارستان ها، به روز رسانی ادعای موسسات و مراکز درمانی، نظام ارجاع هم پزشک خانواده شهرستان و هم طرح توسعه و تحول اقلیت جامعه‌محور از شاخص‌ترین اقدامات این اداره کل است.

وی با اشاره به انواع صندوق های بیمه سلامت و تعداد افراد تحت پوشش هر صندوق بیان کرد: 67 هزار و 986 نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت، هزار و 140 نفر تحت پوشش صندوق بیمه ایران، 91 هزار و 147 نفر تحت پوشش صندوق هستند. 27 هزار و 85 نفر تحت پوشش صندوق بیمه سایر اقشار و 357 هزار و 905 نفر نیز تحت پوشش صندوق بیمه روستایی هستند.


* پوشش 51 درصدی جمعیت استان زنجان در بیمه سلامت

شیویاری با بیان اینکه 51 درصد جمعیت استان زنجان (حدود 550 هزار نفر) دارای بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: 82 درصد از جمعیت تحت پوشش این اداره کل (449 هزار و 52 نفر) در روستاها تحت پوشش بیمه سلامت هستند. پرداخت سرانه برای همه آزاد است.

وی با بیان اینکه عملیات بیمه ای در تمامی دفاتر پیشخوان اداره کل استان (26 دفتر) انجام می شود، افزود: با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی 100 درصد افراد فاقد بیمه در استان زنجان تحت پوشش قرار می گیرند. بیمه

شیویاری در خصوص پوشش حدود هزار بیمار خاص در استان گفت: 452 مرکز موشکی و درمانی طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت وظیفه ارائه خدمات به بیمه شدگان در سراسر استان را بر عهده دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به پاسخگویی 24 ساعته به تمامی سوالات و شکایات بیمه شدگان از طریق تلفن 1666 گفت: بیمه شدگان می توانند با شماره گیری № 1666 از نوع و اعتبار بیمه نامه پایه سلامت و سایر شرایط مطلع شوند.

وی افزود: همچنین سامانه‌های غیبت این سازمان به نشانی‌های www.bimehsalamatiranian.ir و https://eservices.ihio.gov.ir/esc در اختیار ارائه‌دهندگان قرار دارد.

شیویاری خاطرنشان کرد: امروز با توسعه خدمات الکترونیک به صورت آنلاین، بیمه شدگان می توانند بدون بیمه، بدون دفترچه بیمه و تنها با ارائه کد ملی از خدمات بیمارستانی و سرپایی در تمامی موسسات و مراکز درمانی کشور طرف قرارداد استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید