بیش از 70 درصد مبتلایان به ام اس در استان زنجان زن هستند / بیمه تنها 50 درصد داروهای بیماران ام اس را پوشش می دهد.


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842585

مدیرعامل انجمن خیریه زنجان گفت: 1500 نفر در استان زنجان شناسایی شده اند که از این تعداد 980 نفر به انجمن عاموس شکایت کرده اند و بیش از 70 درصد بیماران را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; کاظم صلاحی مقدم امروز در نشست خبری در استان زنجان به مناسبت روز جهانی التهاب، با اشاره به اینکه بیماری ام اس در سال 1868 توسط ژان مارتین شارکو، متخصص مغز و اعصاب فرانسوی توصیف و مورد بحث قرار گرفت، گفت: در جامعه ناشناخته هستند.

وی گفت: این یک بیماری التهابی است که سلول های عصبی مغز و نخاع را شناسایی کرده و به آنها آسیب می رساند و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد. چه مغز باشد، چه نخاع یا هر دو.

مدیرعامل انجمن خیریه زنجاس استان زنجان با بیان اینکه امساس باعث ایجاد اختلالات عصبی می شود، گفت: مناطق سرد و معتدل بیشتر درگیر هستند و محدوده سنی بیماران بین 20 تا 50 سال است و در زنان 2 تا 3 برابر بیشتر مشاهده می شود. از مردان.”

وی با اشاره به علائم این بیماری گفت: این بیماری می تواند باعث کاهش حافظه و تمرکز ضعیف، بی حسی و بی حسی مداوم اندام یا صورت، تاری دید، دوبینی، عدم تعادل و هماهنگی هنگام راه رفتن، لرزش، سرگیجه، مشکلات گفتاری، گوارشی شود. مشکلات «و منجر به مشکلات روحی و روانی شود.

صلاحی مقدم گفت: آماری که در استان و در انجمن داریم به صورت تحت پوشش درگیری 980 بیمار است، گاهی بیماران بدون علامت هستند اما وقتی این بیماری به بدن آسیب می رساند همین نقطه می تواند مشکل ایجاد کند.

وی با اشاره به تاریخچه انجمن آماس زنجان گفت: این خیریه در اواخر دهه 80 توسط خیرین با راه اندازی کلینیک ویژه جهت ارائه و توسعه خدمات درمانی به بیماران و انعکاس مشکلات بیماران به مسئولین راه اندازی شد. و این انجمن در سال 1367 با نام انجمن خیریه زنجان آماس به ثبت رسمی رسید.

مدیرعامل انجمن خیریه ام اس زنجان گفت: صفر تا صد مجمع خیرین ام اس زنجان راه اندازی و از سوی خیرین اهدا شده است و بودجه دولتی دریافت نمی کنیم.

وی گفت: عدم آگاهی خانواده ها نسبت به این بیماری و خطرناک تلقی و کتمان آن یکی از معضلات مبتلایان به ام اس است که همین انکار بیماری باعث انزوا و بیگانگی از جامعه و کاهش خود بیماران می شود. -احترام. . “.

صلاحی مقدم گرانی داروها را یکی از مشکلات اصلی این بیماری دانست و گفت: متاسفانه بیمه تنها 50 درصد داروهای بیماران ام اس را تحت پوشش قرار می دهد و باید توجه داشت که این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها باعث کاهش بیماری می شود. پیشرفت . . “

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند، افزود: در استان زنجان هزار و 500 نفر به بیماری التهابی روده مبتلا شده اند که از این تعداد 980 نفر به انجمن ام اس شکایت کرده اند که بیش از 70 درصد به این بیماری مبتلا هستند. زنان.

مدیرعامل انجمن خیریه ام اس استان زنجان گفت: این انجمن علاوه بر کمک به هزینه دارو و درمان بیماران، از تغذیه بیماران در فواصل زمانی مختلف با کمک خیران حمایت می کند تا بخشی از مشکلات بیماران برطرف شود. .

وی با بیان اینکه اضطراب و استرس دلیل ناخوشی این بیماران است، گفت: حتی گاهی برخی از افراد بیماری خود را از همسر خود پنهان می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید