اختصاص یارانه سلامت به داروهای طرح داروور/ پوشش بیمه ای 366 داروی ضروری بیماران مزمن


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883175

وزیر بهداشت هدف نهایی از اجرای طرح دروار را این است که اگر مردم بیمار شوند، نگران چیزی جز بیماری نباشند، گفت: در واقع یارانه ای به نام یارانه سلامت در قالب طرح درور در حال در نظر گرفتن است. متناسب با این واقعیت است که بیماران پرداخت نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر بهرام عین اللهی با اشاره به اجرای طرح دروار به عنوان طرحی برای ارتقای بیمه و اثربخشی بیشتر بیمه ها گفت: شورای اسلامی حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته و نزدیک به شش میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته اند. توسط بیمه

وی افزود: از سوی دیگر 5 هزار میلیارد تومان برای بیماری های مزمن و صعب العلاج سرمایه گذاری شد و همه اینها زیرساخت ها را برای برداشتن گام دیگری ایجاد کرد. از ابتدای دولت تا کنون جلسات متعددی با اساتید دانشگاه و … داشته ایم و در نهایت به طرحی رسیده ایم که بتوانیم بیمه ها را برای افزایش پوشش دارویی تقویت کنیم.

عین اللهی طرح مواد مخدر را شب گذشته با دستور رئیس جمهور و با تامین اعتبار شخص رئیس جمهور راه اندازی کرد و گفت: هدف اصلی ما افزایش دسترسی مردم به مواد مخدر و کارآمدی بیمه است. در ابتدای کار 100 قلم داروی پرمصرف که جزو بیمه نبودند و همچنین 366 قلم داروی ضروری پرمصرف بیماران مزمن مانند دیابت، قلبی و عروقی و … را تحت پوشش قرار دادیم. تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در واقع یارانه ای به نام یارانه سلامت در قالب طرح دروار در حال بررسی است، گفت: یارانه سلامت برای این است که پرداختی بیماران تغییر نکند. تعدادی داروی پرمصرف برای بیماران دیابتی و فشار خون داشتیم که متأسفانه تحت پوشش بیمه نبودند. در این طرح داروهای پرمصرف این بیماران به پوشش بیمه ای اضافه شد.

عین اللهی درباره عدم تغییر این طرح در پرداخت از جیب مردم گفت: قبلا چیزی به نام یارانه سلامت نداشتیم. در گذشته شرکت های بیمه از بیمار فرانشیز می گرفتند و بیمه مابقی را پرداخت می کرد اما اکنون اعتباری به نام یارانه سلامت اضافه شده است. در زمینه برخی داروها حتی پس از بررسی کارشناسان، در صورت غیر واقعی بودن قیمت، قیمت کاهش می یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه ما این است که همه را بیمه کنیم، گفت: اکنون حدود 6 میلیون نفر در سه دهک پایین درآمدی بیمه شده داریم. ما تخمین می زنیم که حدود یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار نفر بدون بیمه هستند که خودشان درخواستی نداده اند که این افراد می توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و بیمه خود را دریافت کنند. برنامه ما این است که هر ایرانی با کد بیمه ملی بیمه شود.

عین اللهی گفت: هدف ما جلوگیری از هدر رفت منابع بود. ما طرحی به نام برابری در تعالی مراقبت های بهداشتی داریم که در دولت تدوین کردیم. یکی از مراحل، بحث بیمه است، اما هدف اصلی ما کمک به صنعت داخلی خود برای افزایش تولید است. هدف ما رفع کمبود دارو با تقویت صنایع است. امیدوارم بتوانیم صنایع دارویی ما را به حدی تقویت کنیم که بتوانیم در صادرات موفق باشیم. هدف نهایی ما این است که اگر مردم مریض شوند، چیزی جز بیماری برایشان نگران کننده نباشد. با تقویت بیمه ها این امکان وجود دارد که بیمار هیچ نگرانی جز بیماری خود نداشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید