رتبه نهم استان زنجان از نظر جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916291

مدیر صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان اعلام کرد؛

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه 56 هزار و 600 نفر در صندوق بیمه کشاورزان استان عضویت دارند، گفت: استان زنجان از نظر جمعیت تحت پوشش از صندوق بیمه اجتماعی رتبه نهم را دارد. تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; محمد اسماعیلی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک روز بیمه گفت: بیمه تنها ابزاری است که می توان تا حدودی آینده را تامین کرد.

وی افزود: یکی از ضروریات زندگی امروز ما بیمه است زیرا افراد با مبالغ کم خود را در مقابل آسیب، خطر و از کار افتادگی بیمه می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه این روزها برخی سازمان ها بر بیمه تمرکز دارند، گفت: قطعا همه افرادی که به سن بلوغ می رسند درگیر موضوع بیمه هستند.

وی گفت: بر اساس اصل 29 قانون اساسی دولت موظف است در سه سطح به مردم خدمات ارائه کند. لایه اول سطح حمایت 100 درصدی است که گروه هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد برای افرادی که تمکن مالی ندارند خدمات ارائه می کنند.

اسماعیلی ادامه داد: لایه دوم نیز شامل بیمه های اجتماعی است و افراد تمایل دارند بخشی از درآمد خود را در سنین کار به صندوق های بیمه اختصاص دهند تا در سن بازنشستگی با مبالغ بالاتر مستمری یا حقوق دریافت کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه گروه بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر از سال 1383 شروع به کار کرد، گفت: تاکنون یک و نیم میلیون نفر به عضویت فعال درآمده اند. صندوق

وی با اشاره به اینکه مخاطبان صندوق به طور خاص قشر مولد را شامل می شود، گفت: به عبارتی جمعیت عظیم مولد روستاها تا سال 1383 از بیمه محروم بودند، اما ساختار نظام تصمیم گرفت که چتر بیمه را به آنها نیز بسط دهد. خوب.

اسماعیلی خاطرنشان می کند: یکی از تفاوت های این صندوق با سایر صندوق های بیمه; عضویت در صندوق اختیاری است، افزود: این امر صندوق را به سمت بخش خصوصی سوق می دهد، به عبارت دیگر این گروه باید به سمت انعطاف حرکت کنند و در عین حال برای جذب افراد برای بیمه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید به تامین اجتماعی کشاورزان تشویق شوند، اذعان داشت: نباید اجباری برای تامین افراد شایسته وجود داشته باشد. انجام شود.


عضویت 56 هزار نفر در صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان

اسماعیلی با اشاره به تعداد کل اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان گفت: 56 هزار و 60 نفر عضو صندوق هستند و 5 هزار و 233 نفر نیز مستمری دریافت می کنند.

وی با اشاره به وجود 36 هزار و 789 نفر که در حال حاضر از بیمه گذاران فعال صندوق در استان هستند، خاطرنشان کرد: برخی افراد طی سال های گذشته از صندوق جدا شده اند اما برخی برگشته اند و دوباره بیمه پرداخت می کنند.


59f20521 e17f 42b0 8fad d19d7c4e1c34 خبر خاکستری


استفاده اعضای صندوق تامین اجتماعی کشاورزان از خدمات بیمه سلامت

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خدمات درمانی با هماهنگی و همکاری گروه بیمه سلامت ارائه می شود و به عبارتی همه افرادی که در این صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان عضویت دارند، به طور خودکار از مزایای درمانی صندوق بیمه سلامت بهره مند می شوند.

وی در خصوص نقل و انتقال سوابق نیز خاطرنشان کرد: بین صندوق های بیمه; نقل و انتقال به قانون تبدیل شده و از جمله مزایایی است که برای مردم کاملاً مفید است، بنابراین اگر فردی یک سال سابقه خدمت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان داشته باشد می تواند بدون محدودیت این خدمت را به صندوق های دیگر واگذار کند.

اسماعیلی با بیان اینکه در سال های اخیر علاوه بر اهالی روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر از سایر اصناف نیز به عضویت صندوق تامین اجتماعی کشاورزان درآمده اند، اذعان داشت: تفاهم نامه هایی با وزارتخانه هایی مانند میراث فرهنگی منعقد شده است. جهاد کشاورزی و وزارت مسکن

وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه توانسته ایم برخی اصناف را زیر چتر این صندوق بیمه ای قرار دهیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه 3 هزار و 879 راننده استان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان عضویت دارند، خاطرنشان کرد: در سال جدید 260 راننده به این صندوق اضافه شد.

وی بیان کرد: 510 نفر از طبقات تولیدی، یعنی. قالیبافان نیز از اعضای صندوق تامین اجتماعی کشاورزان استان هستند و اظهار داشتند: امسال 118 قالیباف جدید به عضویت این صندوق درآمده اند.

مدیر صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه تعداد عشایر استان کم است، گفت: 418 نفر از عشایر استان در این صندوق عضویت دارند و امسال 12 عشایر. به صندوق پیوسته اند.

وی به مناسبت جذب 2 هزار و 300 بیمه شده جدید در صندوق تا پایان آبان ماه جاری اظهار داشت: جذب افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.3 درصد افزایش داشته است.

اسماعیلی گفت: میانگین پوشش بیمه ای صندوق اجتماعی کشاورزان استان زنجان 6.6 است. 8 سطح پوشش بیمه ای در استان، این رقم 6.6 است که نشان می دهد باید به سطح 8 پوشش بیمه ای ارتقا یابد تا پس از بازنشستگی دستمزد و مزایای بیشتری به افراد تعلق گیرد.


74fdb25d d096 4302 9c44 1284d00924be خبر خاکستری


رتبه نهم استان زنجان در پوشش تامین اجتماعی کشاورزان

وی با بیان اینکه میانگین سنی بیمه گذاران این صندوق 35 سال است، اذعان داشت: نرخ پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان استان نیز 30.7 درصد است و استان زنجان از این نظر رتبه 9 کشور را دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان بیش از 160 هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند و گفت: 30 درصد از این افراد به عضویت این صندوق درآمده اند. صندوق که نشان می دهد استان در حال انجام اقدامات مثبتی است که مطابق با استخدام انجام شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در شهرستان های خدابنده و زنجان استقبال مردم از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بالا بوده است، افزود: با این حال شهرستان طارم کمترین درصد جذب مردم به این صندوق بیمه را داشته که دلایل متعددی داشت که یکی از آنها ممکن است یک ضعف در اعلامیه باشد


فعالیت 38 شرکت کارگزاری در استان زنجان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد نمایندگی ها به تفکیک جمعیت و ناحیه تقسیم می شود، یادآور شد: تعداد کل نمایندگی های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در استان برابر است. 38 نمایندگی فعال


فارغ التحصیلان کشاورزی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر می شوند

وی تاکید کرد: تمامی فارغ التحصیلان کشاورزی نیز می توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر درآیند و محدودیتی در این راستا وجود ندارد.

اسماعیلی با بیان اینکه طبق آخرین آمار 86 هزار نفر در استان زنجان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر هیچ گونه پوشش بیمه ای ندارند، گفت: با تمام محدودیت ها و مشکلات موجود در حال افزایش جذب این افراد هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید