300 هزار کارگر فصلی و ساختمانی تحت پوشش بیمه کشاورزان و دهقانان هستند


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813120

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، دهقانان و عشایر گفت: سال آینده 300 هزار کارگر فصلی و ساختمانی تحت پوشش صندوق قرار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیتله با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر تنها صندوق تامین اجتماعی است که در سال 84 در جمهوری اسلامی تاسیس شده است، گفت: در حال حاضر 2.3 تا 2.4 میلیون کشاورز و دهقان تحت پوشش این صندوق قرار دارند. .

وی افزود: در گذشته علیرغم نقش کشاورزان و دهقانان در تولید و اقتصاد کشور، به دلیل نداشتن کارفرما خواسته های بیمه ای آنها برآورده نشده است، اما از سال 84 دولت به عنوان کارفرما وارد شده است به طوری که 70 نفر درصد حق بیمه سالانه اشتغال توسط دولت پرداخت می شود و کشاورزان خود 30 درصد باقی مانده را پرداخت می کنند و تحت پوشش تامین اجتماعی، سالمندی، از کارافتادگی و بازماندگان و همچنین انتقال سوابق بیمه قرار می گیرند.

وی گفت: 8 سطح برای تامین اجتماعی دهقانان در نظر گرفته شده که در بالاترین سطح کشاورز 95 هزار تن در ماه و دولت 190 هزار تن و در پایین ترین سطح کشاورز 32.5 هزار تن و دولت 65 هزار تن پرداخت می کند، بنابراین تاکنون حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر بیمه شده پایه در روستاها و عشایر تحت پوشش این صندوق قرار گرفته اند که از این تعداد یک میلیون و 470 هزار نفر بیمه فعال و 150 هزار نفر مستمری بگیر هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، دهقانان و عشایر درباره میزان سابقه و بیمه بازنشستگی کشاورزان گفت: در واقع با داشتن 15 سال حق بیمه و 65 سال سن می توانند از صندوق بیمه بهره مند شوند. مستمری سالمندی کشاورزان و عشایر. در صورت از کارافتادگی کلی و بازماندگان متوفی می توانند حتی با یک روز حق بیمه از مستمری استفاده کنند و در 90 روز از سال منجر به فوت کشاورز یا عشایر از مستمری صندوق استفاده کنند. .

وی تاکید کرد: ما فقط بیمه هستیم و موضوع درمان بیمه شدگان از طریق بیمه سلامت رصد می شود. به عنوان کارمندان دولت که مسائل بازنشستگی آنها در صندوق بازنشستگی کشوری و مشکلات سلامت با بیمه سلامت پیگیری می شود.

وی افزود: در 6 ماهه دولت سیزدهم 150 هزار بیمه شده جدید فعال با رشد 11.3 درصدی به صندوق بیمه کشاورزی اضافه شد و در 6 ماه گذشته دولت تمام سهم خود از حق بیمه کارفرمایی را به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت کرد. صندوق .

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، دهقانان و عشایر امسال برای اولین بار در 15 سال گذشته 60 درصد افزایش سطح درآمدی بورس اوراق بهادار و پرداخت عادلانه حقوق و مستمری ها بود.

وی گفت: طی تفاهم نامه ای که هفته گذشته با اتحادیه سراسری تامین انجمن های صنفی صنعتگران و کارگران ساختمانی و کارگران فصلی منعقد شد، 300 هزار کارگر فصلی و ساختمانی در سال آینده تحت پوشش صندوق کشاورزان و عشایر قرار می گیرند.

با توجه به استقرار کارگران ساختمانی، با پرداخت ماهیانه 32.5 هزار تن در پایین ترین سطح و 95 هزار تن در بالاترین سطح، تامین اجتماعی کارگران عشایر تحت پوشش قرار می گیرد.

وی گفت: کارگران با شعب کارگزاری ما در سراسر کشور تماس گرفته و با معرفی نامه از اتحادیه مربوطه مبنی بر گواهی کارگر فصلی یا ساختمانی می توانند از پوشش بیمه ای بهره مند شوند.

* 30 هزار معلم قرآن تدارک دیده شده است

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، دهقانان و عشایر گفت: در تفاهم نامه دیگری با اتحادیه سراسری تشکل های قرآنی کشور مقرر شد 30 هزار معلم قرآن بدون پوشش بیمه ای تحت پوشش خدمات صندوق کشاورزی قرار گیرند.

وی در خصوص بیمه رانندگان و فرش افزود: بر اساس تفاهم نامه با سازمان حمل و نقل جاده ای و قانون مجلس، تمامی رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر در شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه عشایری هستند. . صندوق آنها فقط در بالاترین سطح تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی افزود: در حال حاضر 214 هزار و 149 راننده بیمه شده در کشور داریم و رانندگان جدید از سال آینده تحت پوشش این صندوق قرار می گیرند.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید