8 هزار کارگر ساختمانی در خراسان شمالی در انتظار بیمه / 250 هزار نفر از مردم استان در پایتخت زندگی می کنند


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918399

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس:

محمد وحیدی با تاکید بر پوشش کم تامین اجتماعی در خراسان شمالی گفت: هشت هزار کارگر ساختمانی در خراسان شمالی هم اکنون در انتظار تامین اجتماعی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملکان، راز و جرگلان، گرمه و جاجم در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد، اظهار داشت: خراسان شمالی از امنیت اجتماعی پایینی برخوردار است و این در حالی است که تولیدات استان در بخش کشاورزی است اما برای بخش کشاورزی در حوزه تامین اجتماعی بیمه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت جوان استان به استان های دیگر مهاجرت کرده اند، ادامه داد: به عنوان مثال در شهرستان راز و جرگلان که 75 هزار نفر جمعیت دارد، 12 هزار نفر برای کار از این شهر و استان خارج شده اند. با این مهاجرت ها شاهد کاهش بیمه شدگان استان مبدا هستیم.

عضو کمیته آموزش، پژوهش و فناوری شورای اسلامی با اشاره به اینکه 250 هزار نفر از خراسان شمالی در استان تهران زندگی می کنند، افزود: خروج برخی از جمعیت تامین شده مانند قالیبافان و … قابل قبول نیست. به ما و در حال حاضر هشت هزار کارگر ساختمانی در خراسان شمالی منتظر تامین اجتماعی هستند.

وحیدی با تاکید بر اینکه شهرستان های راز و جرگلان شعبه تامین اجتماعی ندارند، گفت: برای رفع مشکل بیمارستان بجنورد نیز پیشنهاد داده ایم دو واحد تخصصی به این مجموعه اضافه شود که تعداد تخت های بیمارستانی 100 تخت افزایش می یابد. “

واحدی گفت: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی بر ایجاد صنایع پایین دستی تاکید شد اما متاسفانه در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته و انتظار داریم حداقل گردش مالی صنایع استان در داخل استان باشد.

وی یادآور شد: همچنین در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی چندین هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال مصوب شد که تاکنون به دلیل عدم رعایت منابع و هزینه های بانکی در استان امکان پرداخت این تسهیلات سفر وجود نداشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید