کلیه کارگران ساختمانی بیمه شده اند/حمایت کامل مجلس از کارگران ساختمانی


ساعت: 23:41
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914353

علی بابایی از بیمه شدن تمامی کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: از این پس هیچ کارگری در حوزه ساختمانی نگران بیمه و آینده خود نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بابایی کارنامی در گفتگو با بلاگ; وی بیان کرد: نمایندگان مجلس در مهمترین مصوبه خود با طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند و بر این اساس تاکید کردند که کارگران ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی یکی از مطالبات دیرینه قشر محترم و مظلوم کارگران ساختمانی بوده که به دلیل حوادث فراوانی که برای این قشر رخ داده است، گفت: کارگران بیمه آنها را یک ضرورت می دانستند، اما تا به امروز قانون روشن و قانع کننده ای در این زمینه وجود نداشت.

بابایی کارنامی تصریح کرد: با اقدامات بعدی و جلسات متعدد فراکسیون کارگری و کمیته اجتماعی مجلس، در نهایت نمایندگان مجلس یازدهم در جلسه امروز با 177 رای موافق و تنها 7 رای در مصوبه تاکید کردند که نهادهای متولی از جمله سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان موظف به پوشش بیمه کارگران ساختمانی هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با اصلاح ماده 5 قانون تامین اجتماعی کارگران ساختمانی بیش از یک میلیون و دویست هزار کارگر ساختمانی پس از مدت ها بیمه می شوند و از این پس هیچ کارگری وجود ندارد. در بخش ساخت و ساز باید نگران بیمه باشد و آینده ای برای خود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید