سهمیه بیمه شدگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان شهر تهران مشخص شد


ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918645

مدیر تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر استان تهران گفت: اقدام جهادی در صندوق بر اساس ابلاغ سیاست های کلان رهبری در حوزه رفاه و تامین اجتماعی ایجاد شد و اخیرا قرارگاه کرامت برای جذب یک نفر تشکیل شد. میلیون نفر بیمه شده جدید در کشور مشخص شد که سهم استان تهران 17 هزار نفر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن کوهتری مدیر تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر استان تهران این صندوق و شرایط عضویت را در ستاد توسعه راهبردی تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر که در فرمانداری ویژه شهریار برگزار شد، ارائه کرد. شهرستان و اظهار داشت: شرایط عضویت در این صندوق بر این اساس است که فرد باید تابعیت جمهوری اسلامی را داشته باشد و بین 18 تا 50 سال سن داشته باشد.

وی افزود: ساکنان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، کشاورزان، قالی بافان و صنعتگران، کارمندان و سازندگان می توانند به عضویت صندوق درآیند.

مدیر تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر استان تهران با بیان اینکه از 9.5 تا 10 میلیون نفر جامعه هدف این صندوق، 2.5 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده ایم و 166 هزار مستمری بگیر داریم، گفت: در استان 231 هزار نفر وجود دارد. تهران 52 هزار نفر بیمه شده و 2338 خانوار مستمری می گیرند. جامعه هدف شهرستان شهریار 22 هزار و 500 نفر است که از این تعداد تاکنون 3000 نفر تحت پوشش قرار گرفته اند و 133 خانوار مستمری و حقوق خواهند گرفت.

کهتری ادامه داد: اقدامی جهادی در صندوق بر اساس ابلاغ سیاست های کلان مدیریت در حوزه رفاه و تامین اجتماعی شکل گرفت و اخیرا “قرارگاه کرامت” برای جذب یک میلیون بیمه شده جدید در کشوری تشکیل شد که از آن خارج می شوند. سهم استان تهران 17 هزار نفر است که در این راستا تفاهم نامه ای با صندوق تشکیل ستاد توسعه راهبردی تامین اجتماعی منعقد شد و امروز اولین جلسه در شهرستان شهریار برگزار شد.

به گفته وی، سهمیه اجباری جذب بیمه شدگان جدید در تهران تا پایان سال 2240 نفر است. یکی از پیشنهادات ما این است که سازمان های عضو ستاد توسعه راهبردی آمار جامعه هدف خود را شناسایی کرده و بانک اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم از آنها برای جذب سرمایه استفاده کنیم. ما یک میز خدمات را در دستگاه ها باز خواهیم کرد. اطلاع رسانی از طریق پیامک می باشد.

در این دیدار امیرعباس شفیع زاده فرماندار ویژه شهرستان شهریار نیز با بیان اینکه شهریار دوازدهمین شهرستان کشور از نظر جمعیتی و دارای یک میلیون نفر جمعیت است، اظهار داشت: شهرستان شهریار دوازدهمین شهرستان در کشور است.

وی افزود: جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر کشور 10 میلیون نفر است که از این تعداد تاکنون 2.5 میلیون نفر به عضویت این صندوق درآمده اند اما همچنان با برقراری عدالت در این حوزه فاصله قابل توجهی داریم. .

شفیع زاده با اشاره به اینکه هدف گذاری برای پوشش یک میلیون نفر از اعضای جدید در صندوق بیمه اجتماعی و اقداماتی در این زمینه آغاز شده است، گفت: شهرستان شهریار به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است و امیدواریم با شکل گیری بیمه های اجتماعی بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم. ستاد توسعه راهبردی در 15 شهرستان دیگر استان تهران است و با کار جهادی به این هدف خواهیم رسید و تا پایان سال می توانیم 2240 نفر از افراد تحت پوشش تامین اجتماعی را تامین کنیم.

همچنین حسین حقوردی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در شورای اسلامی با بیان اینکه هر چه بتوانیم شرایط توسعه و تسهیل استفاده از این بیمه را فراهم کنیم خانواده های بیشتری به این صندوق می پیوندند، گفت: مطالبه گری است. عدالت یکی از ویژگی های این عصر است این از شورای اسلامی است.

وی افزود: یک میلیون و نیم کارگر ساختمانی بیمه شده داشتیم که از این تعداد 750 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و 750 هزار نفر هم دیر کردند که با مصوبه اخیر مجلس که اکنون در شورای نگهبان است مشکل کارگران ساختمانی را حل کرده ایم.

هاکواردی افزود: در خصوص تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر این آمادگی در مجلس وجود دارد بنابراین اگر پیشنهاد و طرحی به ما ارائه شود شرایط را تسهیل می کنیم. به عنوان مثال، نگرانی هایی در مورد سن بازنشستگی و استفاده از مزایای بیمه در سن 60 سالگی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید