عضویت بیش از 48 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری


ساعت: 18:51
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894223

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: از سال 1383 تاکنون 48 هزار و 845 نفر تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری قرار گرفته اند که از این تعداد 32 هزار و 845 نفر تحت پوشش هستند، آقایان و حدود 16 هزار نفر. نیز زن هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین تخره مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جامعه هدف در این صندوق بسیار گسترده است.

وی گفت: این صندوق مانند صندوق های تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند و بر اساس اصل بیست و نهم قانون اساسی از سال 1383 شروع به فعالیت کرد.

ترکه محرومیت زدایی را یکی از مهم ترین اهداف این صندوق می داند و بیان می کند: در اینجا افراد می توانند با پرداخت حداقل حق بیمه و بهره مندی از کمک های مضاعف دولتی از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت و انتقال سوابق بیمه ای برخوردار شوند. مبلغ پرداختی.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری عضویت در این صندوق را با وجود شرایط سنی و سکونتی امکان پذیر دانست و گفت: بر اساس شرط سنی فقط افراد حداقل 18 سال و اکثرا 50 سال می توانند عضو شوند. این صندوق


وی ادامه داد: در گذشته افراد بالای 50 سال نیز امکان عضویت در صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر را داشتند اما از سال 1395 محدودیت سنی برای عضویت در نظر گرفته شده است.

ترگاهه به شرط سکونت برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و تصریح کرد: بر این اساس افراد ساکن روستا و عشایر با هر حرفه ای را می توان بیمه کرد در حالی که ساکنان شهرهای زیر جمعیت کمتر از 20 هزار نفر نیز با قوانین مشابه به عضویت این بیمه در می آیند.


وی در ادامه گفت: کشاورزانی که در روستاها ساکن نیستند در قالب 230 پست، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و کارگران صنایع دستی نیز از دیگر گروه هایی هستند که می توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و روستاییان استفاده کنند. عشایر..

ترگاه گفت: در شهرهای بزرگ بالای 20 هزار نفر متقاضیان تحت عنوان کشاورز یا قالی باف به عضویت صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می روند و این افراد باید گواهی از سازمان جهاد کشاورزی ارائه کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر چهارمحال و بختیاری، پرداخت مستمری از کارافتادگی را از دیگر خدمات این صندوق بیمه ای عنوان کرد و اذعان داشت: این مستمری در دو مورد یا زمانی به فرد تعلق می گیرد. از کار افتاده به دلیل کار، در این صورت مستمری بدون توجه به زمان پرداخت حق بیمه و یا زمانی که فرد به دلیل بیماری از کارافتاده شود، برای پرداخت مستمری به این افراد باید یک سال گذشته باشد. از ابتدای پرداخت حق بیمه قوانین مشابهی برای غرامت فوت به بازماندگان بیمه شده وجود دارد.

وی به مناسبت امکان انتقال تجربه بیمه ای بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر و 25 صندوق بازنشستگی فعال کشور از جمله بیمه اجتماعی خاطرنشان کرد: این یکی از ویژگی های مثبت این صندوق است.

ترگه یادآور شد: حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر در هشت سطح تعیین شده که از 600 هزار تومان شروع و حداکثر به یک میلیون و 596 هزار تومان در سال می رسد که سالانه یا در سه قسط پرداخت می شود. هر شش ماه یکبار قابل پرداخت است و دو برابر حق بیمه پرداختی بیمه شده توسط دولت پرداخت می شود و این از دیگر مزایای این صندوق بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال 1383 تاکنون 48 هزار و 845 نفر تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری قرار گرفته اند، گفت: از این تعداد 32 هزار و 845 نفر مرد و حدود 16 هزار نفر زن هستند.


وی بیان کرد: در این استان 3 هزار و 49 مستمری بگیر وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 343 مستمری بگیر، 300 مستمری از کارافتادگی و یک هزار و 406 مستمری فوت و 30 کارفرما شامل 18 مرد و 12 زن هستند. استان هایی هستند که در همه شهرها به بیمه شدگان خدمات ارائه می کنند.

طاهره یادآور شد: در سال 1401 قرارگاه کرامت با رمز مقدس علی بن موسی الرضا(ع) در صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر تشکیل شد. تعداد 13 هزار نفر سهم چهارمحال و بختیاری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امسال میزان حق بیمه این صندوق بین 40 تا 60 درصد افزایش یافت که منجر به افزایش 40 تا 60 درصدی حقوق پرداختی شد. درصد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید