بیش از 628 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری بیمه سلامت دارند


ساعت: 15:34
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906147

اصغرزاده گفت: از یک میلیون نفر جمعیت استان چهارمحال و بختیاری 628 هزار و 780 نفر بیمه سلامت هستند و از طریق 5 صندوق خدمات دریافت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علیرضا عسگرزاده رئیس بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: 47 باجه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که به مردم خدمات ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه عشایر به صورت مشترک با استان خوزستان خدمات دریافت می کنند، تصریح کرد: عشایر هر کجا که باشند می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

اصغرزاده با اذعان به اینکه 684 موسسه دارای قرارداد بیمه سلامت داریم، گفت: این موسسات شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی، مراکز بهداشتی و درمانی، کلینیک ها و داروخانه ها، آزمایشگاه ها، فیزیوتراپ ها و ماماها هستند.

وی تصریح کرد: نهادها به دو دسته دولتی و غیردولتی تقسیم می شوند. امسال نهادهای دولتی که شامل سطح روستا می شود تا پایان مهرماه و بیمارستان ها تا پایان تیرماه با دانشگاه علوم پزشکی تسویه حساب شده است. اینها شامل آزمایشگاه ها، کلینیک ها، ماماها، رادیولوژیست ها و فیزیوتراپیست ها هستند و تا پایان شهریور ماه اشغال می شوند.

اصغرزاده یادآور شد: ارز ترجیحی یکی از شرایطی بود که از 3 تیرماه آغاز شد و داروخانه ها به صورت الکترونیکی به بیماران خدمات ارائه می کنند و برای پرداخت نسخه الکترونیکی باید 3 مرحله سهم فرد، سهم سازمان و سهم ارز ممتاز طی شود. ، که تا پایان هر ماه پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای جوانی جمعیت و افزایش باروری افراد را تحت پوشش بیمه ناباروری قرار داده ایم گفت: 90 درصد هزینه های درمانی زوج های بی ایمان از سوی صندوق سلامت پرداخت می شود.

اصغرزاده یادآور شد: مادران باردار فاقد بیمه می توانند تا سن 2 سالگی فرزندشان از بیمه درمانی رایگان برخوردار شوند و فرزندشان نیز تا 5 سالگی از این بیمه بهره مند شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ماماهای دارای مجوز از امسال با آنها امضا شده و درصدی از مادران باردار به آنها مراجعه و تحت مراقبت قرار می گیرند.

اصغرزاده بیان کرد: هیئت نظارت هر 2 هفته یک بار از داروخانه ها و درمانگاه ها بازدید می کند و با فرد مقصر طبق قوانین مالی برخورد می شود.

رئیس بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 17 منطقه کم برخوردار در استان وجود دارد که در حال ارائه خدمات نیز هستند و افرادی که بیمه نداشته باشند می توانند به صورت قراردادی از بیمه سلامت بهره مند شوند، گفت: 2 هزار و 195 نفر در این استان هستند. مناطق کم برخوردار تحت پوشش بیمه درمانی رایگان هستند.

اصغرزاده تصریح کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز می توانند از مزایای بیمه سلامت اعم از خدمات درمانی، توانبخشی، گفتار درمانی و … استفاده کنند. رایگان.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید