ارائه خدمات بیمه سلامت به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907247

اصغرزاده گفت: 17 منطقه کم برخوردار در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که هرکس بیمه، بیمه درمانی نداشته باشد به صورت قراردادی آنها را بیمه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا اصغرزاده رئیس بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: دو هزار و 195 نفر در مناطق کم برخوردار استان چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه با کمیته امداد و بهزیستی قرارداد بسته ایم، تصریح کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد می توانند به صورت رایگان از خدمات درمانی، توانبخشی، گفتاردرمانگر و … استفاده کنند و از سایر بیمه های درمانی نیز بهره مند شوند. فواید.

اصغرزاده با تاکید بر اینکه بیش از 95 درصد استان‌ها از نسخه‌نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند، گفت: هدف از نسخه‌نویسی الکترونیکی ایجاد پرونده الکترونیک سلامت است، علاوه بر این، نسخه‌نویسی الکترونیکی را می‌توان بخشی از گواهی سلامت دانست که به نفع بیماران و پیشرو است. برای تسهیل تشخیص و درمان بیماری، در واقع داشتن سابقه سوابق بیمار می تواند در مواردی مانند تداخل دارویی و تشخیص بیماری مفید باشد.

وی یادآور شد: نقاطی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که زیرساخت های نسخه الکترونیکی آن ها کم است و در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستیم که برطرف شده و این استان به طور کامل از نسخه الکترونیک بهره مند خواهد شد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه 5 بیماری به غیر از بیماران خاص در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر با پیشگیری وزارت بهداشت و درمان و حمایت نمایندگان مجلس، اساسنامه صندوق بیماران صعب العلاج و خاص از اول 2018 تهیه شده است. آوریل سال جاری، اما به دلیل یک سری مسائل تاخیر در آن افتاد.

وی ادامه داد: 26 بیمار دیگر مشمول صندوق بیماران خاص هستند و 5 هزار میلیارد با مصوبه مجلس در این صندوق قرار گرفته است تا بیماران خاص بتوانند از آن استفاده کنند.

اصغرزاده با اذعان به اینکه بیماران علامت دار هستند، گفت: بیماران سرطانی، بیماران اوتیسم، اختلالات روانی مزمن، بیماران قلبی مزمن، بیماران پیوندی، بیماران قلبی و ریوی، بیماران پروانه ای و …. بیماران ویژه ای در نظر گرفته می شوند که باید پرچم گذاری شوند

وی تصریح کرد: بیماران از طریق پزشکانی که از طریق نسخه الکترونیک وارد سیستم مالی می شوند شناسایی می شوند و هزینه آنها را پرداخت می کنیم.

اصغرزاده در پایان خاطرنشان کرد: بیمه سلامت 233 میلیارد تومان به طرفین قرارداد پرداخت کرده است که 72 میلیارد آن مربوط به بدهی های سال 1400 است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید