امکان عضویت جوانان در صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر


ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914474

رئیس صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می تواند بسیاری از اعضا را تحت پوشش قرار دهد. به جوانان توصیه می کنیم پس از رسیدن به سن 18 سالگی به عضویت صندوق درآیند تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: این صندوق بر اساس اصل 39 قانون اساسی زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه از سال 1383 تاسیس شد و بیش از 17 سال است که در خدمت مردم هستیم.
وی از مزایای این بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی، پرداخت مستمری فوت به بازماندگان، تشکیل پرونده و انتقال پرونده را برشمرد و تصریح کرد: تمامی افراد 18 تا 50 سال از جمله کارگران کشاورزی در شهرهای بالای 20 هزار نفر، کلیه دهقانان، عشایر، رانندگان کامیون و مسافران بین شهری، ساکنان شهرهای کمتر از 20000 نفر، کارگران صنایع دستی و صنایع دستی، زنبورداران، بافندگان قالی، قالی، فرش، قالیچه و سایر اقشار مانند کارکنان شاغل در شرکت های مرتبط با مهندسی کشاورزی. سامانه، منابع طبیعی و سامانه دامپزشکان می توانند به عضویت این صندوق درآیند.
ترگه بیان کرد: صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می تواند اعضای زیادی را تحت پوشش قرار دهد و به جوانان توصیه می کنیم پس از 18 سالگی به صندوق ما بپیوندند تا از مزایای آن استفاده کنند.
رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: جوانی که به سن 18 سالگی رسیده است، جایی برای بیمه شدن ندارد یا پرداخت حق بیمه برایش سخت است، اما می تواند تبدیل به یک نفر شود. عضو این بیمه توسط شما ماهیانه بین 50 تا 133 هزار تومان برای تضمین درآمد کنار بگذارید، زیرا حق بیمه سالانه در این صندوق بین 600 تا 1 میلیون و 596 هزار تومان است که به صورت سالانه، 6 ماهه یا سه ماهه قابل پرداخت است.
وی گفت: برای جوانی که از سن 18 سالگی به عضویت بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر در می آید، سابقه بیمه ایجاد می شود و آن فرد می تواند بیمه خود را به سایر بیمه ها منتقل کند یا در همان صندوق ادامه دهد.
طاهره افزود: ما فقط بحث درمان را نداریم زیرا طبق قانون درمان بر عهده سازمان بیمه سلامت است و مکمل یکدیگر هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید