اختصاص 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کارگزاران صندوق تامین اجتماعی کشاورزان


ساعت: 08:55
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1880974

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد؛

بیت الله اشر با اشاره به اینکه سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار دادیم، گفت: امسال نیز 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار می دهیم تا در اختیار افراد تحت پوشش قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، بیت الله عصر دوشنبه در نشست همفکری خود در روستای سنگ نیشت سوادکوه اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بزرگی است که با 80 درصد مردم کشور در حوزه معیشت و اشتغال در ارتباط است.

وی با بیان اینکه باید مشکلات مردم در همه زمینه ها حل شود، گفت: مشکلات مردم در همه حوزه ها باید حل شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف ما جمعیت کشاورزان، دهقانان و عشایر کشور و همچنین جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر است، گفت: یک سوم جمعیت کشور که حدود 30 میلیون نفر است هدف ما است. جمعیت در صندوق بیمه

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر، مشکلات مردم را باید با نگاه جهادی و انقلابی دید و گفت: اگر مدیری نگرش خدمت به مردم را داشته باشد، بر اساس تفکرات خود عمل می کند. فکر می کند و هر چقدر هم که به آموزه های دینی فکر می کند مشکلات را مدیریت کنیم مشکلات بهتر حل می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر عدالت محوری تاکید دارند و باید در حوزه عدالت و مبارزه با فساد اقدام جدی صورت گیرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر در کشور برای بسیاری از افراد جامعه هدف شناخته شده نبود، گفت: در اصل 21 قانون اساسی تاکید شده است که اعضای جامعه هدف باید به این موضوع توجه کنند. تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

تاشر با بیان اینکه این صندوق بیمه 17 سال است که در کشور فعالیت می کند، گفت: کارفرمای اصلی این صندوق بیمه ای دولت است که در 8 سطح تشکیل شده و هر بیمه شده حداقل 50 هزار تومان بیمه می شود. دولت دو برابر بیشتر پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شده پس از فوت یا بازنشستگی مستمری دریافت می کند و بیمه شده ای که در محل کار مصدوم می شود بیمه از کارافتادگی است.

به گفته این سازمان، اگر کشاورزان، دهقانان و عشایر بیمه نباشند، در آینده با فقر در دوران پیری مواجه خواهیم شد و هزینه های زیادی به دلیل بیماری و کهولت به افراد فاقد بیمه تحمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا از محل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر مستمری بگیران اضافی تامین شود.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: با توجه به میزان تورم در جلسه هیات مدیره پیشنهاد و حمایت کردم که 40 درصد به حقوق کارگران اضافه شود. بازنشستگان و در این راستا و من تلاش می کنم این کار را انجام دهم، ما برای اولین بار سطح درآمد را 60 درصد افزایش دادیم که بی سابقه است.

به گفته وی سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات به دلالان دادیم، گفت: امسال نیز 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات به دلالان می دهیم تا در اختیار افراد تحت پوشش قرار گیرد.

وی ایجاد وضعیت سازمانی برای افراد تحت پوشش در استان مازندران و شهرستان سوادکو را مطلوب دانست.

همچنین در پایان این مراسم حکم بازنشستگی مرحوم اسماعیلی سنگ نشینی به خانواده وی تحویل داده شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید