اختصاص 300 میلیارد تومان تسهیلات برای بسیج سازندگی / نصب 2900 پنل خورشیدی در خراسان جنوبی


ساعت: 13:53
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885903

هنری گفت: امسال 300 میلیارد تومان تسهیلات در قالب تسهیلات قرض الحسنه تبصره 16 در استان خراسان جنوبی به گروه سازندگی بسیج اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، مهدی هنری رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در همایش توانمندسازی تسهیلگران صندوق قرض الحسنه، جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی و تلاشگران بسیج سازندگی گفت: استان در راستای توانمندسازی فعالان اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی شهری و جهادگران اقتصاد مقاومتی که در اجرای ماموریت های اشتغال و توانمندسازی ما را همراهی می کنند، همایش دو روزه ای با حضور 130 نفر از مردم استان برگزار می شود. فعالان اقتصاد مقاومتی، کارگران ساختمانی، جهادگران و تسهیلگران در سطح استان.

وی افزود: هدف اصلی هماهنگی در اجرای ماموریت های بسیج در حوزه اشتغال با تاکید بر تسهیل کار در اماکن مختلف این افراد با توجه به اینکه تلاش اصلی برای اجرای ماموریت ها در کف میدان است. در روستاها و مناطق مختلف توسط این افراد پوشیده می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: با هماهنگی هایی که در سطح استان در صندوق های قرض الحسنه ایجاد شده است و بیش از 478 صندوق قرض الحسنه در روستاها و مناطق مختلف حاشیه شهر تشکیل شده است. شهرستان ها با محوریت مساجد و کلیه فعالیت ها در زمینه های مختلف اشتغال، آموزش توانمندسازی، تامین امکانات و منابع مالی و بازاریابی با حمایت این صندوق ها انجام می شود.

هنری تصریح کرد: این دوره با هماهنگی دستگاه های اجرایی ذیربط مطابق برنامه های استخدامی برنامه ریزی شده و در این دوره حضور کارشناسانی از دستگاه های اجرایی مختلف خواهیم داشت.

وی بیان کرد: قرار است زنجیره های ارزشی خطوط اشتغال در قالب خطوط کاری مطلوب در استان تبیین شود و در نهایت مسابقه ای برای طراحی اقدامات و عملکردها در روستاها در زمینه اشتغال بر اساس ارزش برگزار شود. زنجیر.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: نگاه ما در حوزه اشتغال این است که کار را به صورت زنجیره ای دنبال کنیم و در هر حوزه ای که مشکل دارد مشکل را حل کنیم.

هنری افزود: امسال 300 میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه تبصره 16 در سطح استان به گروه بسیج سازندگی اختصاص یافته است که برنامه ریزی اجرایی این طرح و هدایت هدفمند این تسهیلات را در سال جاری پیگیری خواهیم کرد. شکل این نشست دو روزه

وی بیان کرد: همچنین در قالب طرح مشترک با شرکت توزیع نیروی برق استان برای استقرار و نصب پنل های خورشیدی در استان یکی از مواردی است که با هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی که سهمیه نصب خواهد داشت. 2900. پنل خورشیدی به استان اعطا شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: 120 میلیون تومان از محل تاسیسات قرض الحسنه برای نصب پنل های خورشیدی تامین شده است.

هنری همچنین گفت: پنل های خورشیدی با اولویت مناطق فقیرنشین و روستایی در نظر گرفته شده است و محدودیت انتقال ندارد.

وی افزود: در هر شهر و روستا بر اساس امکان سنجی که از طریق شرکت توزیع برق انجام می شود، تعداد تابلوهای قابل نصب در هر منطقه مشخص می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همایش های تخصصی محدودی در حوزه توانمندسازی داشته ایم اما امسال اولین همایشی است که در راستای مسائل اشتغال با حضور همه دست اندرکاران حوزه اشتغال برگزار شد. و توانمندسازی در سطح استان.

هنری با بیان اینکه بیش از 32 هزار نفر در صندوق های قرض الحسنه بسیج عضویت دارند، گفت: تسهیل گری بخش کوچکی از فرآیند اشتغال است و تسهیل در صدور پروانه کسب را به دنبال دارد.

وی به برگزاری نمایشگاه های متناسب با اعتبارات قرض الحسنه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 30 نمایشگاه منطقه ای، شهرستانی و استانی برگزار شد و امسال نیز این نمایشگاه ها برنامه ریزی شده است.

نماینده رسمی بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری همایش بزرگ جهادگران در شهرستان فردوس در شهریور ماه سال جاری خبر داد و افزود: 22 شهریورماه که سالروز سفر جهادی مقام معظم رهبری در سال 47 به فردوس است، امسال همایش بزرگ جهادگران کشور در این شهرستان برگزار می شود و بزرگترین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی نیز برای این همایش در نظر گرفته شده است.

هنری گفت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جهادگران آسمانی استان، 18 و 19 مردادماه یادواره شهدای جهادگر در قم برگزار می شود و خانواده های شهدای جهادگر استان نیز در این یادواره حضور دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید