توزیع 35 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان/ از درآمدزایی نیازمندان با نصب پنل های خورشیدی تا اهدای 350 بسته جهیزیه به فقرا


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911598

همزمان با هفته بسیج بیش از 35 هزار بسته کمک مذهبی و 350 بسته جهیزیه در اقصی نقاط سیستان و بلوچستان توزیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، در حالی که بیش از 43 سال از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در 14 آذر 58 با تأسیس بسیج مستضعفان می گذرد، سازمانی که فعالیت ایشان خدمات و اقدامات ارزنده ای انجام داده است. متناسب با توسعه کمی و کیفی انقلاب اسلامی که با نگاهی دقیق و همه جانبه به اصالت و واقعیت آن قابل درک است.

نگاهی به عملکرد بسیج در سال های اخیر از جنگ تحمیلی تا خدمات انجام شده در عرصه های مختلف عمرانی و عمرانی، محرومیت زدایی، بهداشت و درمان، سیل، زلزله و… همه نشان از تلاش تلاش و کوشش بسیجیان جان برکفی حتی برای ارائه خدمات و افزایش امید در جامعه جان باختند.

مردمی که روزی با کمال میل و خالصانه از امید و آرزو برای پاسداشت هویت اسلامی خود دست کشیدند تا نهال نوپای انقلاب را با خون سیراب کنند و تا امروز در دژهای مختلف به یاری نیازمندان جامعه خود شتافتند.

انجام اقدامات عمرانی و خدمات رسانی در مناطق فقیرنشین توسط بسیجیان امروز بر هیچکس پوشیده نیست و نتایج مطلوب به دست آمده برگ زرینی را در کارنامه قابل قبول این سازمان در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زده است. در سیستان و بلوچستان پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

بسیج تهدیدات دشمنان را به فرصت هایی برای پیشرفت کشور تبدیل می کند

غلامرضا ملایی مسئول بسیج سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بسیج تهدیدات دشمنان را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل می کند، اظهار داشت: بسیج سپاه استان در طول این مدت هفته بسیج دو محور محرومیت زدایی و اجرای طرح های مقاومت اقتصادی را دنبال می کند.

وی افزود: بخشی از طرح های محرومیت زدایی در قالب برنامه های آبرسانی در شمال استان توسط حوزه مقاومت سپاه استان و شهرستان در شمال و جنوب و بخشی دیگر انجام می شود. توسط بسیج سازندگی در حاشیه شهرستان چابهار .

به گفته این مسئول؛ در حوزه مسکن مستضعفان نیز طرح هایی در دستور کار است که آغاز فاز سوم پروژه هزار خانه در مرادآباد و تجهیز کارگاه آه است. این یکی از مهمترین برنامه هاست

وی تصریح کرد: در حوزه راه نیز شروع آسفالت جاده گلشن مک سوخته در دستور کار است و کار زیرسازی انجام شده و به محض اتمام زیرسازی، آسفالت را آغاز خواهیم کرد.

ملایی در بخشی دیگر به آغاز رزمایش جهادگران فاطمی 2 یادواره شهید سرلشکر محمدرضا هاشمی و شهدای امنیت در استان اشاره کرد و گفت: این رزمایش 28 آبان به صورت متمرکز در استان و در زاهدان نیز برگزار می شود.

به گفته وی؛ در این رزمایش 1300 گروه جهادی در استان حضور دارند و با هدف خدمت صادقانه و خالصانه به مردم خدمات رسانی می کنند.

از توزیع معیشت تا اهدای جهیزیه به اقوام شیعه و سنی

مسئول بسیج سازندگی استان تصریح کرد: همزمان با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش یاری و آشتی مؤمنانه، سپاه همچون همیشه به عنوان یک نهاد پیشرو در این عرصه وارد شد و تاکنون این زمان ادامه دارد. به مناسبت هفته بسیج توزیع 35000 بسته معیشتی در دستور کار قرار دارد که 80 درصد آن از طریق سازمان بسیج در کشور و 20 درصد با استفاده از ظرفیت استان انجام می شود.

وی افزود: در این راستا با شناسایی افراد نیازمند و دستگیری آنان، اقدام بسیار ارزنده ای در جهت حمایت از اقشار نیازمند، بسته های معیشتی بین مردم پایگاه ها و حوزه های بسیج توزیع شده است که امید است با همدلی و همدلی صورت گیرد. صدمات قربانیان باید جبران شود

این مسئول افزود: ارزش هر بسته معیشتی هفت میلیون ریال و شامل برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات، ماکارونی، گوشت یا مرغ و سایر کالاهای اساسی است.

وی توزیع 350 جهیزیه بین اقوام روس شیعه و سنی را از دیگر اقدامات بسیج در این هفته برشمرد و گفت: هدف از اهدای جهیزیه به اقوام روس تشویق ازدواج آسان، کمک به ارتقای فرهنگ خانواده و حمایت از کالاهای خانگی است. .

وی تصریح کرد: تمامی اجناس تهیه شده در این طرح از قبیل فرش، یخچال، اجاق گاز و سایر ملزومات منزل از محصولات ایرانی و تولید داخل بوده و هر سری جهیزیه شامل 6 قلم و به ارزش 20 میلیون تومان است. را

ملایی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره سرآمدان اقتصاد مقاومتی و گردهمایی کارآفرینان و ایجاد نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی در سطح استان و همچنین حمایت از کارآفرینان و فراهم آوردن شرایط برای مردم برگزار می شود. ایجاد اشتغال یکی از اقدامات است

درآمدزایی برای نیازمندان با نصب پنل های خورشیدی

وی به نصب پنل های خورشیدی به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم در این حوزه اشاره کرد و افزود: ادامه نصب پنل های خورشیدی پنج کیلوواتی نیز در دستور کار قرار دارد و در حال ارتباط با پیمانکار اصلی هستیم. تخمین زده می شود 10 هزار پنل خورشیدی از سهمیه بسیج نصب شود، همچنین دستگاه هایی مانند کمیته حضرت امام راحل، بهزیستی و حوزه روستایی فرمانداری 10 هزار پنل دیگر نصب می کنند و بخشی دیگر توسط بسیج سازندگی نصب می شود که در ما در مرحله توافق با پیمانکار

به گفته مسئول بسیج سازندگی، این کار به منظور تولید برق در سطح استان و حمایت از معیشت خانوارها و همچنین کمک به درآمد خانوارهای کم درآمد و نیازمندان انجام شد. همچنین سهمیه سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان های کشور بیشتر است

به گفته ملای; نهضت آبرسانی به روستاها، ایجاد کارگاه های اقتصاد مقاومتی، احیای راه های روستایی همراه با فرهنگ سازی کار جهادی و تقویت روحیه انقلابی از جمله ماموریت های جهادگران به مناطق مختلف و کم برخوردار برای محرومیت زدایی و زمینه سازی برای رشد و بالندگی است. پیش رفتن. روز به روز در حال افزایش است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید