شب یلدا فرصتی برای نشاندن دوباره لبخند بر لبان نیازمندان / از اهدای حقوق اعضای شورای شهر هرزوک به نیازمندان تا توزیع بسته های معیشتی

ساعت: 21:28
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793947

شمارش معکوس برای پایان پاییز آغاز شده است و تنها چند روز تا زمستان باقی مانده است. مردم همچنین به دنبال طولانی ترین شب سال هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ شب یلدا شب رها شدن از تنهایی و دلبستگی به پدر و پیوستن به قصه های اخیر مادر است. شب یلدا از هزارتوهای زندگی رهایی می یابد و یکدیگر را به شنیدن خاطرات خوش دعوت می کند.

طبق سنت هر سال ایرانیان معمولاً در بلندترین شب سال دور هم جمع می شوند و جشن می گیرند، حافظ خوانی، قصه گویی، فال حافظ و خوردن شام و تنقلاتی که مخصوص این شب است، یادآور این شب طولانی در سال است. .

اما شب یلدا یا شب چله یکی از قدیمی ترین اعیاد ایرانیان است که مردم را گرد هم می آورد تا این شب را با شادی و گفتگو، خوردن آجیل، شیرینی و میوه های مخصوص مانند انار و هندوانه که نمادی از برکت است، سپری کنند. و فراوانی و خوشحالند که تعطیلاتشان را تمام می کنند اما طعم گرانی هم به این جشن ها باز شد و مردم شهر و حتی کل ملت کل کشور ناراحت شدند.

fa5df3e8 b880 4495 a2ce 52c4874e0ed2 خبر خاکستری

قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته است

عصر پاییزی است و هاشم آقا تازه از سر کار برگشته و از سرکار به خانه‌اش در دولت آباد می‌رود، چشمش به کاهش قیمت‌ها می‌رود، دستش را در جیب می‌گذارد و پولی را که حقوق کارگرش است فشار می‌دهد. حساب واقعی دارد و مطمئناً می داند که دو چک 50 هزار تنی، 4 تا 10 هزار تنی و مبلغ ناچیزی هم برای اجاره تاکسی خرج کرده است.

از بوی کباب راضی هستیم

چند متری با او راه می روم، با تعجب به شیشه ها نگاه می کند، می گوید با اینکه شب یلدا نداریم اما نمی خواهم بدون خرید میوه و مرغ به خانه بروم.

او از قیمت هایی که می پرسد تعجب نمی کند و ادامه می دهد: خیلی وقت است که چند اقلام را برمی داریم و بوی کباب پر می شود.

77c3b21a 3085 4db2 bd7d 8df220bc9c6d خبر خاکستری

آن طرف خیابان میوه فروشی های رنگارنگ راه انداخت و با حروف درشت نوشت هندوانه شب یلدا رسیده است! در آینده قیمت هر کیلوگرم پرتقال 22 هزار تن، سیب درختی 18 هزار گوجه فرنگی، نارنگی 8 هزار گوجه، لیمو شیرین 16 هزار گوجه، انار 27 هزار و هندوانه 9 هزار گوجه خواهد بود.

هاشم آقا گفت: من از فرا رسیدن شب یلدا خشنود نیستم. سفره من در طولانی ترین شب سال خالی است.

معامله گران همچنین در مورد گران قیمت صحبت می کنند. یکی از میوه فروشان می گوید: میوه را گران می خریم و مجبوریم گران بفروشیم.

2f67dd48 0fa2 4a80 8da4 24a20517a017 خبر خاکستری

مگر اینکه آجیل شب یلدا را در خواب ببینیم!

من و هاشم آقا به آجیل فروشی رسیدیم. گفت: خرید آجیل در شب یلدا که محال است و فقط در خواب باید دید! چون قیمت ها آنقدر بالاست که امسال ترجیح می دهیم آجیل نخوریم.

هاشم آقای 67 گزارش ما 3 دختر و 2 پسر و 5 نوه دارد که اگر بخواهند در شب یلدا پریود شوند باید 17 نفر را آماده کنند و قطعا در شرایط فعلی با مشکل مالی مواجه خواهند شد.

4808fadd d637 4052 994b 65bbb52f777d خبر خاکستری

همدلی مردم برای کمک به نیازمندان در شب یلدا

برای مردم برخوار امسال همراهی مردم جای خود را به همدلی با نیازمندان داد و در روزهای سرد اواخر پاییز صحنه های شیرینی رقم خورد.

مهدی یارعلی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر خورزوک از شهر بزرگ خورزوق خبر دریافت کرد. دری.

قرار است در منطقه کربکند دولت آباد 110 بسته معیشتی همزمان با ایام فاطمیه و شب یلدا بین نیازمندان توزیع شود تا یلدای ماندگار باشد.

fefb29f3 f83d 4c37 a21e 660d96365b60 خبر خاکستری

در گرمای دل انگیز یلدا به یاد نیازمندان

هاشم آقا در ادامه می گوید: فقط چند ساعت به شب یلدا باقی مانده است، اما کمک به نیازمندان و شاد کردن دل برخی خانواده ها حال و هوای متفاوتی با صرف یک شبه پول زیاد دارد. اسراف را امتحان کنید.

من و هاشم آقا به درب منزل ایشان رسیدیم و با هم دیدیم که یک بسته غذا پشت در است. هاشم آقا لبخند آرامی زد و زیر لب گفت: خدایا شکرت.

با این حال، یک بسته غذایی همه مشکلات هاشم آقا نیست و غرورش اجازه نمی دهد دستش را به دست کسی دراز کند. اما این بسته ها شبی طولانی را برای خانواده هاشم آقا و بسیاری از خانواده های امثال او به ارمغان می آورد، شبی که شیرینی آن می تواند کمی از تلخی های سختی های اقتصادی امروز بکاهد.

گزارش از اشعار کریمی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید