ورود سبزه های سپاه برای رفع تنش آبی در شرق کشور/ جوانه های لبخند بر لبان خشک مرزنشینان نمایان شد


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878392

اجرای طرح جهادی آبرسانی به همت سپاه پاسداران در شرقی ترین نقطه کشور موجی از امید و خوشحالی را در بین اهالی این منطقه مرزی ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ نقاطی در کشور وجود دارد که از آب شرب و منابع آب پایدار محروم هستند. سیستان و بلوچستان، دومین استان بزرگ کشور، سال هاست که کلمه «محرومیت» است.

عدم دسترسی به آب لوله کشی در مناطق فقیرنشین کشور باعث شده است تا در دولت سیزدهم پایگاه جهادی تامین آب در وزارت نیرو برای ارتقای شاخص کیفیت سلامت و دسترسی به آب آشامیدنی پایدار تشکیل شود.

به گفته مشاور وزیر نیرو، تمرکز بر نیازهای اساسی آب با تمرکز بر تامین نیازهای شرب در مناطق مختلف شهری و روستایی از اهداف اصلی این مرکز است که با توسعه و تعامل دنبال خواهد شد. با سازمان های جهادی، سازمان های مردم نهاد و خیرین پروژه های آبرسانی.

عزم سپاه برای محرومیت زدایی

به همین دلیل سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان مردم نهاد که در حوزه محرومیت زدایی نیز فعالیت می کند، همراه با وزارت نیرو در مناطق فقیرنشین تعیین و خدمت رسانی کرده است.

سراوان یکی از شهرهایی است که قرارگاه آب جهاد با همکاری سبزهای انقلابی برای رفع مشکل تنش آبی در این منطقه از کشور وارد منطقه شد. مردم زنده شده اند.

با این حال مقرر شد پروژه آب ژرف در گشت سراوان با کمک قرارگاه عملیاتی شهید سجاد و شرکت آب و آب در قالب آبرسانی و سیار با سوار شدن بر موجی در طول زنجیره برای ایجاد امید تکمیل شود.

میدان سپاه و حضور جهادگران در طرح جهادی آبرسانی

سردار حسین ظریفی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان گفت: در اجرای موفقیت آمیز این طرح نیازمند همکاری مردم هستیم و با در اختیار قرار دادن چاه های شخصی آب شرب در اختیار اداره آب و فاضلاب برای کمک به اتصال به آب اصلی هستیم. شبکه.”

سعید تجلیلی فرماندار سراوان اذعان داشت: در منطقه بم پشت شهر 6 مخزن آب وظیفه تامین آب مردم این نقطه از کشور را بر عهده داشتند.

وی افزود: به همت پایگاه جهادی آبرسانی و قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان امروز شاهد اضافه شدن 6 دستگاه دیگر به مجموعه آبرسانی این قطعه، قطعه مهرگان و حومه سراوان هستیم.

آبرسانی به 31 روستای سراوان

سعید ژنگی زهی مدیرعامل آب و فاضلاب سراوان گفت: پروژه چاه جرف به کوهک در قالب طرح محرومیت زدایی جهاد آبرسانی که در سراسر استان شکل گرفته است، سراوان نیز از این پروژه بی نصیب نمانده است.

وی افزود: 31 روستا در حال انجام این پروژه هستند. در ابتدا فعالیت اجرایی پنج روستا آغاز شده و 3 روستا دارای آب هستند. آبرسانی ۲ روستای دیگر نیز تا هفته آینده تکمیل می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور ماه تعهداتی که در این طرح باید انجام می شد انجام و روستاهای طرح آبرسانی می شود.

سپاه پیشرو خدمات در مناطق فقیر

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان گفت: زحمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این شهرستان قابل قدردانی است چرا که در زمینه های زیربنایی، راه و پل سازی، آب فعالیت های بسیار ارزشمندی انجام داده است. عرضه و سایر موارد.”

وی افزود: از تمامی افرادی که در این زمینه تلاش کرده اند قدردانی می کنیم تا امروز بتوانیم به راحتی به پایانه های مرزی سراوان تردد کنیم.

جمعه سراوان افزوده ام: سپاه نیز در این راستا انقلاب اسلامی شهدایی تقدیم کرد تا زیرساخت هایی را در مرزها و روستاها ایجاد کند تا مردم از این نعمت بهره مند شوند، هر چند ارگان های دیگری در این امر دخیل بودند، اما این نهاد مردمی این سوال را پیش می برد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید