نحوه تهیه پنل خورشیدی عشایری شرح داده شد/ چند نیروگاه خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است؟


ساعت: 17:21
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842907

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین اقدامات برای توزیع پنل های خورشیدی را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، مشکل روزافزون مهاجرت روستاییان به شهر به دلیل درآمدهای کم و نوسان، لزوم توسعه تولید برق تجدیدپذیر با مشارکت بخش خصوصی و نیاز به منابع مالی و اشتغال. با سرمایه گذاری کم و درآمدهای مطلوب تداوم برای مناطق کم درآمد یکی از موضوعاتی است که در این زمینه مطرح شده و راهکارهای مربوط به آن ارائه شده است.

از سوی دیگر برخی از اقوام علاوه بر توجه به نیازهای مختلف خود، باید تامین انرژی مورد نیاز خود از طریق پنل های خورشیدی را نیز در نظر داشته باشند که در این راستا جلوگیری از مهاجرت، جلوگیری از قطع درختان برای تامین انرژی یکی از آنهاست. از مزایای نیروگاه های خورشیدی

معتمدی زاده در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص آخرین اقدامات برای توزیع پنل های خورشیدی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سال گذشته بیش از 1100 پنل خورشیدی با اعتباری بیش از 11 میلیارد تومان توزیع شد که به دلیل اینکه آنها برق توزیع شدند. عبور از آنها دشوار بود و هیچ هزینه اقتصادی برای شبکه وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: امسال بیش از 2000 پنل خورشیدی بین مناطق روستایی، عشایری و مشترکین کمیته پشتیبانی توزیع می شود.

وی افزود: این نیروگاه ها قابلیت روشن شدن 4 لامپ کم مصرف و شارژ گوشی و همچنین قابلیت کنترل آبگرمکن های خورشیدی را فراهم می کند.

معتمدی زاده گفت: این پنل های خورشیدی با حمایت امور عشایر، کمیته پشتیبانی و شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود. برای ثبت نام پنل های خورشیدی در سال های گذشته اگر قیمت هر پنل خورشیدی 10 میلیون تومان بود، یک میلیون تومان توسط عشایر و 9 میلیون مابقی توسط وزارت نیرو پرداخت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید