یکصد پنل خورشیدی و یک مخزن آب بین عشایر خوزستان توزیع شد


ساعت: 20:02
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811854

استاندار اهواز از توزیع 50 پنل خورشیدی و 50 هزار لیتر مخزن آب در روز یکشنبه در مراسمی در بین خانواده های عشایر خوزستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، مسعود فلاحی فرماندار اهواز در حاشیه توزیع 50 پنل خورشیدی و 50 هزار لیتر مخزن آب بین خانواده های عشایری خوزستان که امروز انجام شد، گفت: به دنبال بهبود شرایط اقتصادی و رونق هستیم. اشتغال و تولید در جامعه عشایری.

وی افزود: یکی از صنایعی که می تواند در عشایر توسعه یابد، صنعت پروتئین است که می توان از آن برای تامین نیازهای پروتئینی کشور استفاده کرد.

استاندار اهواز گفت: اگر کمک کنیم جوانان عشایری به خوبی وارد عرصه دامپروری شوند به صنعت پروتئین کشور کمک می کنیم.

فلاحی ادامه داد: در نظر داریم به طرق مختلف از عشایر حمایت کنیم تا نیازهای آنان را برآورده کنیم و شرایط بهتری در حوزه اقتصادی داشته باشیم.

جمعیت عشایر ییلاقی خوزستان 38537 نفر (6513 خانوار) ​​و جمعیت عشایر قشلاقی این استان بیش از 140179 نفر است. خوزستان حدود 12 درصد از جمعیت عشایری کشور را دارد.

عشایر غیر بومی خوزستان با یک میلیون و 500 هزار رأس دام به مدت هفت ماه در قشلاق، شمال، شمال شرق و جنوب شرق خوزستان زندگی می کنند.

عشایر بومی خوزستان نیز حدود یک میلیون و 950 هزار راس دام سبک دارند و بر اساس تقویم چرای دام از مراتع کوهستانی این استان استفاده می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید