تسهیلات نصب پنل خورشیدی در روستاهای قزوین پرداخت شده است


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913144

حسینیان گفت: تاکنون بیش از 1500 واحد از ساختمان های وارد شده برای نصب پنل های خورشیدی بازدید شده است و بازدیدها در ماه آینده به پایان می رسد و افراد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل آورده می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حسینیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین; وی از نصب 3000 پنل خورشیدی در روستاها و حاشیه شهرها در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: این طرح برای توانمندسازی مالی خانواده های ساکن در روستاها، مناطق فقیرنشین و حاشیه شهرها از جمله ذینفعان کمیته امام خمینی (ره) است. RA) کمک، مشمول کمک های اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار، سالمندان و تمام اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه اعمال می شود.

وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر حمایت از اقتصاد خانوارهای کم درآمد برای تامین برق کشور و استان در افزایش ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر و پاک و جلوگیری از خاموشی شبکه در ایام پیک سال موثر خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: این پروژه با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان، دفتر دهیاری های فرمانداری و کمیته همیاری امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و مسئولیت سازندگی آغاز شد. بسیج استان و در حال حاضر در حال رصد متقاضیان و وضعیت فنی سایت ورودی است. ما آماده نصب پنل هستیم.

حسینیان تصریح کرد: طی این طرح 100 تا 120 میلیون تومان به 3 هزار متقاضی وام قرض الحسنه با بازپرداخت 8 ساله از بانک های عامل پرداخت می شود و سهم آنها به صورت خودکار از فروش برق تولیدی شرکت کسر می شود. خانوار و مابقی سود حاصل از فروش خواهد بود.تولید برق به معیشت و سبد خانوار می افزاید.

وی ادامه داد: کارشناسان جهادی بسیجی هم اکنون در حال انجام ارزیابی صلاحیت متقاضیان و همچنین تایید فنی ساختمان های وارد شده برای نصب تابلو هستند. بیش از 1500 بلوک تا کنون بازدید و بازرسی شده است و تمامی بازدیدها تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان سازندگی بسیج استان قزوین اذعان داشت: همچنین هماهنگی های لازم با شرکت های تامین و سازنده قطعه و پنل انجام شده تا در اسرع وقت نسبت به نصب و اجرای پنل های خورشیدی در روستاها و حاشیه شهرها اقدام شود.

حسینیان تصریح کرد: درآمدزایی نیروگاه های خورشیدی به گونه ای است که شرکت توزیع نیروی برق با تمامی متقاضیان این نیروگاه ها قرارداد خرید تضمینی 20 ساله منعقد می کند و برق تولیدی آنها را به صورت تضمینی خریداری می کند.

وی افزود: برای اجرای این طرح، سازمان بسیج سازندگی در رسانه های دیداری، شنیداری، مجازی و واقعی، مساجد و پایگاه های مقاومت و کمیته امداد و بهزیستی امام (ره) به افراد تحت پوشش و امور روستایی فرمانداری نیز از طریق مردم به اطلاع عموم رساند. شوراهای روستا و توصیه های اسلامی روستایی به مردم اطلاع رسانی می شود.

رئیس سازمان بسیج سپاه قزوین در پایان گفت: با توجه به تجربه موفقی که در اجرای طرح پایلوت در برخی نقاط استان داشتیم، به این تعداد پنل و تعداد اینها بسنده نخواهیم کرد. متقاضیان در سال های آینده افزایش خواهند یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید